سه‌شنبه 10 مهر 1403

اتهام‌های بزرگ در فوتبال اسپانیا / اعلان جنگ رئال به لالیگا: شمشیرها از غلاف بیرون آمد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اتهام‌های بزرگ در فوتبال اسپانیا / اعلان جنگ رئال به لالیگا: شمشیرها از غلاف بیرون آمد

رئال مادرید لالیگا را به حذف واقعیت‌ها در گزارش دربی مادرید متهم کرد و اتلتیکو همه تقصیرها را متوجه تیبو کورتوا دانست.

به گزارش "ورزش سه"، تنش‌های دربی مادرید هنوز فروکش نکرده و دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکو مادرید مشغول فعالیت‌هایی گسترده برای متهم کردن باشگاه رقیب هستند.

ساعتی پیش مشخص شد که رئال مادرید سازمان لالیگا را به حذف کردن برخی واقعیت‌های مهم از گزارش بازی متهم کرده و مدعی است با حذف این اتفاق‌ها قرار است حکم سنگینی برای اتلتیکو اعلام نشود. از طرف دیگر اتلتیکو مادرید مدارک و شواهدی به لالیگا ارسال کرده تا ثابت کند تیبو کورتوا در جریان بازی هواداران اتلتیکو را تحریک کرده است.

رئال مادرید تا این لحظه هیچ واکنش رسمی‌ای به اتفاقات دربی نداشته ولی رلوو در گزارشی اختصاصی اعلام کرد به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد رئال نامه‌ای تند به لالیگا ارسال کرده است. در این گزارش رئال مدعی شد که در گزارش بازی چندین اتفاق مهم و تاثیرگذار پیش از شروع مسابقه و در جریان بازی حذف شده است.

رلوو می‌گوید رئال مادرید این نامه را برای ارگان‌های مربوطه فوتبالی در اسپانیا ارسال کرده است. ال چیرینگیتو و رلوو اعلام کردند به متن این نامه دسترسی پیدا کرده‌اند. این دو رسانه می‌گویند متن نامه رئال آنقدر تند است که می‌شود گفت رئال علیه لالیگا اعلام جنگ کرده است.

رئال لالیگا را متهم کرد که در گزارش خود هیچ اشاره‌ای به ضبط چاقو از هواداران اتلتیکو توسط پلیس نشده است. همچنین در این گزارش آزار و اذیتهای مکرر تیبو کورتوا توسط هواداران اتلتیکو مغفول مانده. رئال می‌گوید:"چطور ممکن است در ورزشگاه شعار بدهند مرگ بر کورتوا و لالیگا هیچ اشاره‌ای به مساله‌ای به این مهمی نکند". بعد از این شعارها بود که سکوهای متروپولیتانو شروع به پرتاب اشیا به سمت دروازه‌بان رئال کرد و داور بازی را متوقف کرد.

رئال مادرید در این گزارش اشاره کرد که بازیکنان اتلتیکو بعد از پایان بازی همگی به سمت سکوهای جنوبی ورزشگاه رفتند. بخشی از ورزشگاه که به گفته رئال نژادپرست‌ترین هواداران اتلتیکو را در خود جا می‌دهد و در اسپانیا کسی نیست که این واقعیت را نداند. در دربی اخیر هم اکثر توهین‌ها از این سکو می‌آمد.

رئال در ادامه به توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس اشاره کرده و در ضمیمه شهادت جردن بایو، عکاس مشهور اسپانیایی را ارائه کرده است. او در یک پست اینستاگرامی گفته بود شخصا بارها شنیده که صدها نفر از هواداران اتلتیکو وینیسیوس را میمون خطاب کرده و علیه او فحاشی می‌کردند.

گزارشی که رئال مادرید به آن اعتراض کرده بعد از هر بازی توسط لالیگا تنظیم شده و برای هر دو باشگاه ارسال می‌شود. معمولا وقتی بازی به جنجال کشیده می‌شود تیم میزبان برای اینکه از مجازات سنگین فرار کند به این گزارش‌ها اعتراض می‌کند ولی این بار جالب این است که رئال مادرید معترض است و می‌گوید لالیگا می‌خواهد به نفع اتلتیکو کار کند.

از طرف دیگر ال‌دسمارک اعلام کرد اتلتیکو مادرید عکسها و فیلمهایی از تیبو کورتوا برای لالیگا ارسال کرده و مدعی است این مدارک نشان می‌دهد کورتوا بوده که عمدا هواداران اتلتیکو را تحریک کرده است.

اتلتیکو عکسهایی را ضمیمه گزارش خود کرده که نشان می‌دهد بعد از گل رئال مادرید کورتوا به سمت سکوهای جنوبی اتلتیکو رفته و با نشان دادن عدد 2 با انگشت‌های یک دست و عدد صفر با انگشتهای یک دست به آنها می‌گوید که دو بار فاتح لیگ قهرمانان شده ولی اتلتیکو در رویای این جام مانده است.

به نظر می‌رسد تبعات دربی عجیب و غریب مادرید به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید. باید دید آیا رئال موفق می‌شود رقیب همشهری‌اش را با مجازات بسیار سنگین مواجه کند یا لالیگا ترجیح می‌دهد با رویکردی میانه‌روانه این بازی و اتفاقاتش را به بایگانی بسپارد.

اتهام‌های بزرگ در فوتبال اسپانیا / اعلان جنگ رئال به لالیگا: شمشیرها از غلاف بیرون آمد 2
اتهام‌های بزرگ در فوتبال اسپانیا / اعلان جنگ رئال به لالیگا: شمشیرها از غلاف بیرون آمد 3