دوشنبه 9 مهر 1403

اجرای شیار لرزاننده در محور های مواصلاتی شهرستان زابل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای شیار لرزاننده در محور های مواصلاتی شهرستان زابل

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زابل از ایمن سازی محور زابل - زاهدان از طریق اجرای شیار لرزاننده به منظور افزایش ایمنی تردد خبر داد.

محمدامین جوینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سوانح رانندگی همواره یکی از دغدغه‌های دست اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای بوده که با ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و فرهنگ سازی می‌توان در راستای کاهش آن گام برداشت، اظهارداشت: در قالب طرح ایمن سازی محور زابل - زاهدان که از اردیبهشت به مدت یک ماه اجرایی شد، اقداماتی نظیر اجرای شیار لرزاننده به طول 10 کیلومتر و شیار لرزاننده عرضی به طول سه کیلومتر در نقاط حادثه خیز، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و چراغ چشمک زن سولار و همچنین خط کشی راه‌ها انجام شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی گفت: این اقدام سبب شده رانندگان بلافاصله پس از انحراف از مسیر با دریافت هشدارهای لرزشی و صوتی به مسیر اصلی باز گردند و بدین ترتیب از بروز حوادث احتمالی و سوانح ناگوار جلوگیری می‌شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زابل افزود: همچنین با توجه به حجم بالای تردد در مسیرهای ارتباطی زابل - زهک، زابل - هیرمند و زابل - بنجار، ایمن سازی این مسیرها نیز در حال اجراست.

وی از کاربران جاده‌ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی توجه کرده و با رعایت سرعت مطمئنه، حافظ سلامت خود و دیگران باشند.

*س_برچسب‌ها_س*