دوشنبه 2 مهر 1403

اجرای 11 هزار و 144 طرح اشتغال‌زایی خرد در 32 استان کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اجرای 11 هزار و 144 طرح اشتغال‌زایی خرد در 32 استان کشور

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در راستای محرومیت زدایی گفت تاکنون در 32 استان کشور ورود کرده ایم، 320 منطقه را شناسایی کرده ایم که در تمامی آنها برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی پایدار را فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: تاکنون در تمامی مناطق محروم کشور برای 16 هزار و 889 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد و برای 8 هزار و 444 نفر هم اشتغال زایی غیر مستقیم را فراهم کرده ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان توضیح داد: 11 هزار و 144 طرح اشتغال زایی با پرداخت 13 میلیارد و 643 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شده است.

دهقان تصریح کرد: اکنون در بنیاد 322 منطقه را تحت پوشش خود گرفته‌ایم تا در راستای رفع محرومیت در آموزش، سلامت، مهارت آموزی و اشتغال و تامین زیرساخت‌هایی مانند آب و مراکز درمانی به آنها کمک کنیم هرچند تامین و تجهیز زیرساخت‌ها جزو وظایف دولت است در تمامی استان‌ها با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و معتمدین محلی شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم و مناطق قرمز شناسایی شدند. در این بررسی مناطقی که امکانات و تجهیزات کافی ندارد، مشخص شد تا به نوعی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برنامه ریزی شود.

دهقان در مورد ارتباط بنیاد با دولت چهاردهم و تفاوت همکاری‌ها با دولت قبل نیز عنوان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند کدام دولت سر کار باشد. ما تلاش داریم برای همه مناطق محروم کشور یک دسترسی آموزشی عادلانه فراهم کنیم و دولت‌ها هم معمولا از این طرح‌ها استقبال می‌کنند، زیرا قرار نیست ما جای آنها بنشینیم و در کار آنها مداخله کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری