شنبه 21 مهر 1403

اجرای 2 طرح عمران روستایی در سالروز فتح خرمشهر آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای 2 طرح عمران روستایی در سالروز فتح خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر 2 طرح عمران روستایی شامل زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای مقامیسیه و سبعه خرمشهر آغاز شد.

بخشدار مرکزی خرمشهر شنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح های عمرانی در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای طرح عمرانی روستای مقامسیه 11 میلیارد ریال و روستای سبعه 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری ها تامین اعتبار شده است.

عباس پورمند با بیان اینکه روستای سبعه با یکهزار و 200 نفر در قالب 242 خانوار در 65 کیلومتری مسیر غرب کارون قرار دارد گفت: برای این روستا بیش از پنج هزار متر مربع زیرسازی و هفت هزار متر مربع آسفالت و یکهزار و 870 متر مربع احداث جوی و جدول تعریف شده است.

وی افزود: پروژه آسفالت روستای مقامسیه به طول 19 هزار متر مربع آغاز و با تکمیل آن یکهزار و 552 نفر از اهالی از راه روستای مناسب بهره‌مند می‌شوند.

پورمند گفت: پروژه جوی، جدول، زیرسازی و آسفالت روستای حفارشرقی به طول هشت هزار مترمربع با اعتبار هشت میلیارد ریال به زودی بهره برداری می‌شود.

روستای سبعه در 65 کیلومتری خرمشهر و روستای مقامسیه در حفار غربی در پنج کیلومتری خرمشهر واقع است.

به گزارش ایرنا در بخش مرکزی شهرستان خرمشهر 37 روستا در سه حومه شرقی، غربی مسیر شلمچه و حومه غرب کارون وجود دارد که از این تعداد 32 روستا دارای شورا و دهیاری و پنج روستا فاقد شورا و دهیاری است. در این بخش حدود 30 هزار نفر در قالب سه هزار و 496 خانوار در حومه غربی، 2هزار و 825 خانوار در حومه شرقی و یکهزار و 382 خانوار در روستاهای غرب کارون سکونت دارند. آخرین روستای بخش مرکزی شهرستان خرمشهر به نام دیم ابن نجم 70 کیلومتر با مرکز شهر خرمشهر فاصله دارد.

*س_برچسب‌ها_س*