پنج‌شنبه 14 تیر 1403

احداث 300 شهرک گلخانه ای در کشور /3 هزار میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری برای کشت گلخانه ها لحاظ شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
احداث 300 شهرک گلخانه ای در کشور /3 هزار میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری برای کشت گلخانه ها لحاظ شد

زلقی گفت: 3 هزار میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری برای کشت گلخانه ای لحاظ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، فرزاد زلقی ظهر امروز در جلسه احداث شهرک گلخانه ای شهید بروجردی که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: شرکت شهرک های گلخانه ای در سال 92 تشکیل و در کل کشور 40 هزار هکتار برای شهرک های گلخانه ای تملک شده که 300 شهرک گلخانه ای در این اراضی احداث شود.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری برای شهرک های گلخانه ای 300 هزار میلیارد تومان است که 10 هزار هکتار واگذار شده و کار مطالعاتی 38 هزار هکتار دیگر نیز انجام شده و خدمات رسانی به این حوزه می تواند سبب جهش در حوزه توسعه گلخانه ها گردد.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک های گلخانه ای کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای توسعه کشت گلخانه ای دارد و تاکنون تمام سفرهای استانی، اولین پروژه برای توسعه زیرساختی کشاورزی بوده به طوری که در سطح کشور سه هزار میلیارد تومان مصوبه سفر هیات دولت داریم که بخشی از آن تخصیص یافته است.

زلقی عنوان کرد: با توجه به بحران های آب و خشکسالی که وجود دارد باید به سمت کشاورزی متراکم حرکت کنیم و باید توسعه کشت گلخانه ای را در دستور کار قرار دهیم چرا که این نوع کشت بهره وری بالا و میزان کمتری آب نیاز دارد.

وی بیان کرد: استان لرستان شهرک های خوبی نسبت به سایر استانها دارد و در سرمایه گذاری ضعیف است و باید سرمایه گذاری در این حوزه افزایش یابد که برای شهرک های گلخانه ای شهید بروجردی 15 میلیارد تومان برای زیر ساختها و دو میلیارد و 500 میلیون تومان هم برای حفر چاه در نظر گرفته شده است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک های گلخانه ای کشور گفت: به ازای هر هکتار کشت گلخانه ای 12 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد و تلاش می شود تا پایان چهار ساله دولت سیزدهم، 40 هزار هکتار به بهره برداری برسند.

زلقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 109 شهرک گلخانه ای در کشور در دست ساخت قرار دارد که زیر ساختهای آن در حال انجام است و 450 میلیارد تومان از بودجه دولتی و دو هزار میلیارد تومان هم از سفرهای استانی در مجموع دو هزار و 500 میلیارد تومان برای این پروژه های در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /