یک‌شنبه 27 خرداد 1403

احیای ستاره گابنی در مارسی / اوبامیانگ بهترین گلزن تاریخ لیگ اروپا!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
احیای ستاره گابنی در مارسی / اوبامیانگ بهترین گلزن تاریخ لیگ اروپا!

پی‌یر امریک اوبامیانگ نه تنها آقای گل این فصل لیگ اروپا شد، بلکه عنوان بهترین گلزن تاریخ این تورنمنت را به خود اختصاص داد.

به گزارش "ورزش سه"، پی‌یر امریک اوبامیانگ، مهاجم مارسی، با 10 گل زده موفق شد عنوان آقای گلی لیگ اروپا در فصلی که گذشت را به خود اختصاص دهد. او جلوتر از روملو لوکاکو با 7 گل زده به آقای گلی رسید تا نشان بدهد چه فصل درخشانی را در این تورنمنت سپری کرده است. مارسی تا حد زیادی به لطف گلزنی‌های اوبامیانگ به نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسید. این مهاجم اهل گابن با 10 گلی که به ثمر رساند نه تنها آقای گل این فصل شد بلکه با عبور از رادامل فالکائو عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ اروپا را به خود اختصاص داد. اوبامیانگ در تاریخ این تورنمنت 34 گل زده و تعداد گل‌های فالکائو 30 گل بوده است. 

لوکاکو از رم با 7 گل زده دومین گلزن برتر این فصل لیگ اروپا بود. رم هم مثل مارسی به مرحله نیمه‌نهایی رسید ولی مقابل بایر لورکوزن شکست خورد و نتوانست در فینال حضور یابد.

رتبه سوم گلزنان برتر این فصل لیگ اروپا مشترکا به جان‌لوکا اسکاماکا از آتالانتا، قهرمان تورنمنت، و ژوائو پدرو از برایتون رسید که هر کدام 6 گل به ثمر رساندند.

فهرست گلزنان برتر لیگ اروپا 2023-2024:

پیر امریک اوبامیانگ (مارسی) 10 گل

روملو لوکاکو (رم) 7 گل

جان‌لوکا اسکاماکا (آتالانتا)، ژوائو پدرو (برایتون) 6 گل ویکتور بونیفیس (لورکوزن)، میشائیل گرگوریچ (فرایبورگ)، ویتکور گیوکرس (اسپورتینگ)، فوتیس یوانیس (پاناتینایکوس)، جونینیو (قره‌باغ)، محمد قدوس (وستهم)، آدمولا لوکمن (آتالانتا)، داروین نونیز (لیورپول)، محمد صلاح (لیورپول)، پاتریک شیک (لورکوزن) 5 گل

احیای ستاره گابنی در مارسی / اوبامیانگ بهترین گلزن تاریخ لیگ اروپا! 2