یک‌شنبه 15 مهر 1403

اختصاص 140 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی ویژه مدارس خراسان شمالی / بهره برداری از 151 کلاس درس در سال تحصیلی گذشته

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص 140 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی ویژه مدارس خراسان شمالی / بهره برداری از 151 کلاس درس در سال تحصیلی گذشته

امین فلاح کوشکی گفت: طی سال تحصیلی جاری، در استان خراسان شمالی 140 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی ویژه مدارس اختصاص پیدا کرد که 70 درصد آن محقق شده است و براین اساس 13 پروژه در سطح استان در دست اجرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، مجموع ردیف اعتبارات دولتی به رقم 350 میلیارد تومان رسید که از این میزان 250 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: ردیف اعتباری نوسازی مدارس در سال تحصیلی جاری در مقایسه با سال قبل با رشد بیش از 100 درصدی به مبلغ 130 میلیارد تومان رسیده است.

فلاح کوشکی اضافه کرد: در حال حاضر در استان خراسان شمالی، 133 مدرسه با 440 کلاس درس با مساحت 90 هزار مترمربع در دست اقدام است.

این مقام مسئول یادآور شد: گفتنی است که در استان خراسان شمالی 140 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی ویژه مدارس بوده که 70 درصد تخصیص پیدا کرد و براین اساس 13 پروژه در سطح استان در دست اجرا هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری در زمینه خرید تجهیزات مدارس، در مجموع 31 میلیارد تومان، اعتبار شده است، گفت: تجهیزات شامل 52 سیاه چادر برای دانش آموزان عشایری، تجهیزات فنی و حرفه ای مبلغ 6 میلیارد تومان، خریداری یک هزار تبلت، نمایشگر 30 مورد بوده است.

فلاح کوشکی با اشاره به اینکه اعتبار خرید تجهیزات سال تحصیلی گذشته 17 میلیارد تومان بوده، افزود: این مبلغ اعتبار تجهیزات در سال جاری رشد 100 درصدی داشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در زمینه قیر رایگان اختصاص یافته به مدارس خراسان شمالی، با رشد سه برابری از پنج میلیارد تومان اعتبار به 17 میلیارد تومان در سال تحصیلی جاری رسیده است.

فلاح کوشکی یادآور شد: لازم به ذکر است که مجموع تعهدات خیران مدرسه ساز در خراسان شمالی طی سال گذشته 34 میلیارد تومان بوده که این مبلغ در سال جاری به 44 میلیارد تومان رسیده است.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی 1400 در استان خراسان شمالی هر 10 روز یک مدرسه و 2.5 روز یک کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی خبر داد: همچنین در سال تحصیلی گذشته در مجموع 84 پروژه با 151 کلاس درس و 106 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و تحویل آموزش و پرورش شد.

انتهای پیام / رحمانی