جمعه 13 مهر 1403

ادامه چلنج یکطرفه سرمربی پرسپولیس / آقای گاریدو لطفا سر جای خود بنشینید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ادامه چلنج یکطرفه سرمربی پرسپولیس / آقای گاریدو لطفا سر جای خود بنشینید!

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس همچنان نتوانسته رابطه نزدیکی با اصحاب رسانه شکل دهد و در آخرین نشست خبری هم ناگهان با ترک جلسه شوک بزرگی را شکل داد.

به گزارش "ورزش سه"، طی فصول اخیر یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس که حتی از سوی تیم‌های رقیب هم مورد تایید قرار گرفته، همبستگی و رابطه نزدیک خبرنگاران حوزه پرسپولیس با این باشگاه و تیم بوده است.

جوی که از دوره هدایت برانکو ایوانکوویچ در این تیم شکل گرفت و با رعایت اصول و فاصله مربوطه اما در مسیر نتیجه‌گیری و کاهش فضای حاشیه‌سازی پیش رفت و نتیجه‌بخش هم بود.

این موضوع در دوره مربیگری کوتاه گابریل کالدرون، یحیی گل‌محمدی و حتی اوسمار (علیرغم عدم اعتماد و انتقادهایی که وجود داشت) پیش رفت و در دوره‌ای که استقلال مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شود و میانگین امتیازی جالب توجهی را شکل داده بود، در نهایت با همراهی طرفین منتهی به جشن قهرمانی شد.

در فصل جدید اما با حضور خوان کارلوس گاریدو به نظر می‌رسد شرایط به سمتی پیش می‌رود یک شاهد ایجاد شکاف خاصی باشیم.

مرد اسپانیایی هرچند مسلط و خوش صحبت و البته با دیسیپلین کار را حتی در نشست خبری‌ها پیش می‌برد اما نحوه برخورد او با اصحاب رسانه طی مدت اخیر به سمتی پیش رفته که گلایه زیادی را در این بخش شکل داده است. نمونه آخر آن را می‌توان به سوالی درباره احتمال حضور این مربی اسپانیایی در کلاس مربیگری که قرار است در این کشور برگزار شود مرتبط دانست که در اتفاقی عجیب با فرو رفتن سگرمه‌های گاریدو و ترک ناگهانی نشست خبری همراه شد.

این در حالیست که باشگاه پرسپولیس با تغییر ناگهانی محل نشست خبری به استادیوم شهید کاظمی و آن هم در روز تعطیل شرایط را برای اصحاب رسانه سخت کرده بود و انتظار می‌رفت تعامل بهتری صورت گرفته و مسلما خبرنگاران عکاسان نیز در در روزهای تک تعطیل نیازمند فرصت استراحت بیشتری هستند و اینکه بنا به شرایط شغلی کار را دنبال کرده و سوالات خود را با هر فرضیه و ذهنیتی پرسش می‌کنند، دلیل بر بی احترامی طرف مقابل نخواهد شد.

گاریدو که پیش از این نیز در واکنش به سوالاتی درباره رابطه‌اش با شاگردانش، تنبیهات انضباطی و حتی وضعیت نقل و انتقالاتی که مسلما پرسش میلیون‌ها هوادار این تیم است، واکنش‌هایی نه چندان حرفه‌ای داشت و با جواب‌هایی نامشخص و گنگ از روی آنها رد شده و پاسخگو نبود، همچنان این رفتار خود را در حال تکرار است. رفتاری که مسلما تنها منتهی به موضع‌گیری خبرنگارانی می‌شود که طی فصول اخیر بدون چشمداشت و با همراهی و البته دنبال کردن کار حرفه‌ای و پرسشگری خود، کم سهم در موفقیت سرخ‌ها نداشتند.

این رفتار را در شرایطی از سوی گاریدو شاهد هستیم که او هنوز به موفقیت چشمگیری با پرسپولیس دست نیافته و کسب تنها یک امتیاز از لیگ نخبگان و کم شدن شانس صعود و رقابت در هفته ششم جدول لیگ برتر که هنوز سر و شکل کاملی نگرفته و طی دیدارهای اخیر ستاره شماره یک تیمش دروازه‌بان سرخ بوده، نمی‌تواند چندان معقول باشد.

گاریدو که در سطح اول فوتبال حرفه‌ای مربیگری و کار کرده مسلما بهتر از هر کسی می‌دهند که پاسخگویی در مقابل پرسشگری خبرنگاران جزو یکی از وظایف او محسوب می‌شود و اگر واقعا حوصله آن را ندارد، می‌تواند دستیارانش را مامور انجام آن کند و از بی‌احترامی و برخاستن از نشست خبری در شرایطی که هنوز زمان آن باقی مانده و در برخورد با اولین سوال غیرحاشیه‌ای، قطعا واکنش مناسبی نیست.

ادامه چلنج یکطرفه سرمربی پرسپولیس / آقای گاریدو لطفا سر جای خود بنشینید! 2
ادامه چلنج یکطرفه سرمربی پرسپولیس / آقای گاریدو لطفا سر جای خود بنشینید! 3