یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اردیویسه سومین لیگ ژاوی می‌شود / دنیا عوض شده: آژاکس از بارسا مربی می‌گیرد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اردیویسه سومین لیگ ژاوی می‌شود / دنیا عوض شده: آژاکس از بارسا مربی می‌گیرد!

روزنامه اسپورت مدعی شد آژاکس به دنبال استخدام ژاوی، سرمربی فعلی بارسا است که اعلام کرده در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، از روزی که ژاوی، با چهره‌ای مغموم در کنفرانس خبری خود اعلام کرد دوران حضورش در بارسا تمام شده و در پایان فصل جدا خواهد شد بارسلونا به شکلی عجیب احیا شد. نتایج خوب بارسا در این مدت باعث شده حتی شایعاتی درباره باقی ماندن ژاوی در فصل آینده مطرح شود.

با اینحال به نظر می‌رسد این شایعات به واقعیت نزدیک نیست و ژاوی در پایان فصل جاری بدون تیم خواهد بود. امروز روزنامه اسپورت، چاپ کاتالونیا، ادعایی جنجالی مطرح کرد و گفت ژاوی از همین حالا مشتری پیدا کرده است. باشگاهی که این مربی کاتالان را می‌خواهد آژاکس آمستردام است.

سرمربی فعلی آژاکس یان فن ت شیپ هم مثل ژاوی پیشتر اعلام کرده که در پایان فصل جدا خواهد شد. آژاکس که بحرانی بزرگ که شاید یکی از بزرگترین بحران‌های تاریخش بوده را پشت سر می‌گذارد به دنبال مربی جدیدی است که هم چهره‌ای جذاب و شناخته‌شده باشد و هم بتواند کشتی بحران‌زده تیم هلندی را به ساحل امن برساند.

اسپورت می‌گوید تماس‌های آژاکس با ژاوی برقرار شده ولی او فعلا در این باره تصمیمی نگرفته است. بر اساس این گزارش ژاوی همچنان اصرار دارد که مایل است یک سال استراحت کرده و به این زودی به فوتبال برنگردد.

اسپورت به نوعی شایعات اخیر درباره تمایل بارسا به ماندگار شدن ژاوی را تایید کرد ولی نوشت که برخی از مدیران بالارتبه بارسا سعی دارند او را به ماندن قانع کنند. لحن روزنامه کاتالان نشان می‌دهد که شخص لاپورتا تا این لحظه موافق ماندگار شدن ژاوی نیست. اسپورت مدعی است که اصلی‌ترین چهره در تلاش برای حفظ ژاوی، نایب‌رئیس باشگاه رافا یوسته است. یوسته چندی پیش در یک مصاحبه به صراحت گفته بود که برای تغییر نظر ژاوی تلاش خواهد کرد.

بعد از سالها که آژاکس برای بارسلونا منبعی بود که به تیم کاتالان بازیکن و مربی می‌داد حالا این روند برعکس شده و ممکن است سرمربی بارسا راه نیمکت آژاکس را در پیش بگیرد.

اردیویسه سومین لیگ ژاوی می‌شود / دنیا عوض شده: آژاکس از بارسا مربی می‌گیرد! 2
اردیویسه سومین لیگ ژاوی می‌شود / دنیا عوض شده: آژاکس از بارسا مربی می‌گیرد! 3