دوشنبه 9 مهر 1403

ارسال 71 اثر علمی به دبیرخانه کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ارسال 71 اثر علمی به دبیرخانه کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی صبح امروز 9 مهرماه در مراسم افتتاحیه کنگره ملی عارف شهید "حاج‌علی محمدی‌پور" اظهار کرد: مهمترین دستاورد دفاع‌مقدس عرصه معنویت آن بود و میدانی شد که انسان‌های خاص به درجه بالا از معنویت برسند. وی افزود: شهید سلیمانی در بیانی گفته بودند اگر همه مردم رفسنجان را جمع کنید و بخواهید از دل آنها یک حاج‌علی محمدی‌پور را دربیاورید، نمی‌توانید. وی...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی صبح امروز 9 مهرماه در مراسم افتتاحیه کنگره ملی عارف شهید "حاج‌علی محمدی‌پور" اظهار کرد: مهمترین دستاورد دفاع‌مقدس عرصه معنویت آن بود و میدانی شد که انسان‌های خاص به درجه بالا از معنویت برسند. وی افزود: شهید سلیمانی در بیانی گفته بودند اگر همه مردم رفسنجان را جمع کنید و بخواهید از دل آنها یک حاج‌علی محمدی‌پور را دربیاورید، نمی‌توانید. وی ادامه داد: در همین راستا کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور را برنامه‌ریزی کردیم تا محققان و اندیشمندان درباره این شهید در موضوعات مختلف تحقیق و پژوهش داشته باشند. حتی مجوز و مهر تأیید موسسه استنادی جهان اسلام را برای این پژوهش‌ها دریافت کردیم. رئیس دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان با بیان این‌که این کنگره در چهار حوزه داستان، شعر، مقاله و آثار هنری درباره شهید حاج‌علی محمدی‌پور برگزار شده است، افزود: 71 اثر علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و در اختتامیه کنگره از آثار برتر تجلیل خواهد شد. رنجبرکریمی ابراز امیدواری کرد که هر سال درباره یک شهید شاخص در شهرستان رفسنجان یک کنگره ملی برگزار شود.

امام جمعه رفسنجان نیز در این کنگره اظهار کرد: انسان‌شناسان عواملی همچون وراثت، معلم، محیط، کتاب و دوستان را در رشد انسان موثر می‌دانند، اما هیچکدام از این عوامل تربیت به‌اندازه اسوه‌ها و الگو‌ها در تربیت انسان‌ها موثر نیستند. حجت‌الاسلام اصغر عسکری تصریح کرد: مردم باید با مردان بزرگ و تاریخ‌سازی مانند شهید حاج‌علی محمدی‌پور آشنا شوند چرا که در سیر و سلوک معنویت این شهدا دنیایی از عظمت داشتند. وی تأکید کرد: باید شخصیت این شهدای بزرگ و والامقام برای نسل جوان ترسیم شود تا دنبال الگو‌های مبتذل غربی نروند. امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: شهدا از فضل، اجر، نعمت و رحمت الهی برخوردارند بنابراین یکی از آرمان‌های بلند مردان الهی، شهادت است. در این مراسم سردار حاج محمد میرزایی فرمانده تیپ حاج‌احمد امینی و علی محمدی‌نسب راوی دفاع‌مقدس و بی‌سیم‌چی شهید حاج‌علی محمدی‌پور در دوران دفاع‌مقدس به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند.