چهارشنبه 11 مهر 1403

ازنا رتبه نخست تولید گندم لرستان را دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ازنا رتبه نخست تولید گندم لرستان را دارد

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار شهرستان ازنا گفت: کشاورزان این شهرستان سالانه حدود 65 هزارتن گندم تولید می‌کنند و رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان لرستان دارند.

"محمد محمدی نژاد" روز شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: شهرستان ازنا طی سه سال گذاشته توانسته است رتبه نخست تولید گندم در لرستان را کسب کند.

وی اظهار داشت: کشاورزان این شهرستان در سال 98 حدود 65هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند که پیش بینی میشود امسال این میزان بیش از ده درصد افزایش یابد. وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در نظر گرفته شده است گفت: هیچ مشکلی در خرید و انبار گندم در شهرستان نداریم.

به گزارش ایرنا امسال 50 مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در لرستان ایجاد شده و نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 2 هزار و 500، دوروم 2 هزار و 600 و کلزا چهار هزار و 660 تومان تعیین شده است.

خرید تضمینی گندم در سال 99 از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند.

*س_برچسب‌ها_س*