شنبه 8 اردیبهشت 1403

از آزادی تا قاهره، دنیا علیه لیزراندازها / لیزر را جمع کنید: مودریچ را کلافه کردند! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
از آزادی تا قاهره، دنیا علیه لیزراندازها / لیزر را جمع کنید: مودریچ را کلافه کردند! (عکس)

رفتار دیشب هواداران مصری در بازی تیم ملی کشورشان مقابل مصر و هدف گرفتن لوکا مودریچ با لیزرهای سبزرنگ در طول مسابقه با انتقادهایی گسترده مواجه شده است.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه وقتی کاروان تیم ملی کرواسی برای انجام یک بازی دوستانه با تیم ملی مصر وارد این کشور شد از کروات‌ها و به خصوص ستاره بزرگ‌شان لوکا مودریچ به گرمی استقبال شد اما دیشب در استادیوم ملی مصر خبری از آن خوشامدگویی‌ها نبود.

درست برعکس، عده‌ای از هواداران مصری که مشخص بود چندان کم‌تعداد هم نیستند از لحظه شروع بازی تا پایان مسابقه وظیفه خود را آزار دادن مودریچ تعریف کرده بودند و هر زمان که توپ به این ستاره رئال مادرید می‌رسید ده‌ها لیزر سبزرنگ به سمت چشم‌هایش نشانه گرفته می‌شد.

کار این گروه از هواداران تا حدی مودریچ را آزار می‌داد که در اواخر نیمه اول زمانی که او برای ارسال ضربه کرنر پشت توپ ایستاد لیزرها مستقیما به مردمک چشم‌هایش تابید و مودریچ درحالیکه مشخص بود آزرده شده سعی می‌کرد چشم‌هایش را با دست بپوشاند تا از دست لیزراندازها در امان باشد.

مودریچ در طول مسابقه چندین بار به سراغ کمک‌داور رفت و از لیزرها شکایت کرد اما هواداران مصری به هیچ عنوان حاضر نبودند دست از این اقدام زشت بردارند.

دیدار دوستانه مصر و کرواسی که با برتری 4-2 کروات‌ها به پایان رسید با عنوان جام ACUD برگزار شد و برگزارکننده در پایان مسابقه سکویی تدارک دید تا به بازیکنان کرواسی که برنده بازی بودند جام و مدال اهدا کند. حتی در طول این مراسم هم لیزراندازها از آزار و اذیت مودریچ خودداری نکردند.

مطبوعات کرواسی این رفتار مصری‌ها را بسیار زشت و غیر قابل قبول می‌دانند. در گزارش‌هایی که در این رسانه‌ها منتشر شده از نشانه‌گیری لیزر به چشم بازیکنان فوتبال به عنوان حرکتی شرم‌آور یاد شده است.

از آزادی تا قاهره، دنیا علیه لیزراندازها / لیزر را جمع کنید: مودریچ را کلافه کردند! (عکس) 2