دوشنبه 16 مهر 1403

از اخطار تا ممنوعیت شرکت در آزمون؛ مجازات داوطلبانی که در کنکور تخلف کردند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اخطار تا ممنوعیت شرکت در آزمون؛ مجازات داوطلبانی که در کنکور تخلف کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مروتی، معاون آزمون های سازمان سنجش در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: در سال 1401 قولی پس از آزمون به داوطلبان دادیم که عدالت آموزشی برقرار باشد و حقی از کسی ضایع نشود. وی افزود: داوطلبانی که با وسایل تقلب وارد آزمون شدند که بسته به نوع تخلف در حال بررسی هستند که از اخطار تا ممنوعیت شرکت در آزمون که بسته به نوع تخلف متفاوت است. وی ادامه...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مروتی، معاون آزمون های سازمان سنجش در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: در سال 1401 قولی پس از آزمون به داوطلبان دادیم که عدالت آموزشی برقرار باشد و حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: داوطلبانی که با وسایل تقلب وارد آزمون شدند که بسته به نوع تخلف در حال بررسی هستند که از اخطار تا ممنوعیت شرکت در آزمون که بسته به نوع تخلف متفاوت است.

وی ادامه داد: حدود هزار نفر هستند که 700 نفر آن ها آزمون آن ها شبهه دارد؛ چرا که نمرات آزمون با سوابق تحصیلی تفاوت زیادی دارد که فردی مثلا نمره آزمون ریاضی را در مدرسه یک شده و در آزمون سراسری 90 درصد زده است که اینها تحت بررسی است. آزمون مجدد را برگزار کردیم که بیش از 700 نفر شرکت کردند که برخی از اینها حد نصاب را به دست آوردند و برخی هم نتوانستند حد نصاب را به دست بیاورند.

معاون آزمون های سازمان سنجش گفت: مواردی را داریم که 8 نفر بودند که کلاس یازدهم بودند در آزمون مجدد شرکت کردند که حدنصاب را به دست آوردند.