پنج‌شنبه 12 مهر 1403

از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. بازگشت دانشجونماها؛ تهدیدی برای آزادی اندیشه و حیات علمی دانشگاه با روی کار آمدن دولت چهاردهم و دادنِ...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

بازگشت دانشجونماها؛ تهدیدی برای آزادی اندیشه و حیات علمی دانشگاه 

با روی کار آمدن دولت چهاردهم و دادنِ وعده بازگشت تمامی دانشجویان تعلیقی و اخراجی در حوادث سال 1401 به دانشگاه، موجی از انتقادات متوجه مسعود پزشکیان و دولت او شد. انتقاداتی که ناظر به تهدیداتی احتمالی این تصمیم است. از طرفی کیفیت و امکان اجرای آن محل ابهام است.

با روی کار آمدن دولت چهاردهم و دادن وعده بازگشت تمامی دانشجویان تعلیقی و اخراجی در حوادث سال 1401 به دانشگاه، موجی از انتقادات متوجه مسعود پزشکیان و دولت او شد. بسیاری از اساتید و دانشجویان در اعتراض به این موضع دولت چهاردهم یادآور شدند که تعلیق و بخشودگی احکام اساتید و دانشجویان متخلف، باعث بازگشت افرادی به دانشگاه می‌شود که در سال 1401، نظم و قانون دانشگاه را زیرپا گذاشتند و با ابتذال چهره علمی دانشگاه را خدشه‌دار کردند. از این رو در این مطلب به بررسی پروژه بازگشت اساتید و دانشجویان متخلف به دانشگاه پرداختیم. مسعود پزشکیان پیش از این و در جریان مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم، خطاب به سیمایی صراف دستور داد تا تمامی اساتید و دانشجویان متخلف در سال 1401 را به دانشگاه برگرداند. پزشکیان در ادامه بر حق حرف زدن و اعتراض دانشجو تاکید کرد و گفت: دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد!

شرایط و نحوه ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد

دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای شرایط و نحوه ثبت‌نام برای تسهیلات دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی 1404-1403 را اعلام کرد. اداره خدمات و رفاه دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای شرایط و نحوه ثبت‌نام برای تسهیلات دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی 1404-1403 را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع دانشجویان متقاضی دریافت وام‌های تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن و شهریه می‌رساند که ثبت تقاضای وام در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان https://refah.swf.ir بر اساس جدول زمان‌بندی از تاریخ 1 آبان 1403 فعال است و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

فهرست خوابگاه‌های خودگردان مورد تایید وزارت علوم اعلام شد 

فهرست خوابگاه‌های خودگردان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال تحصیلی جدید اعلام شد. آن دسته از دانشجویانی که نیاز به استفاده از خوابگاه دارند، می‌توانند از لیست خوابگاه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محل اسکان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دانشجویان برای دریافت وام باید چه ضمانتی ارائه دهند؟

شرایط ضمانت دریافت وا‌های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد. وام‌های دانشجویی به منظور کمک در هزینه پرداخت شهریه، مسکن از سوی صندوق رفاه دانشجویی برای تمامی دانشجویان کشور در نظر گرفته شده است. دانشجویان متقاصی ثبت نام وام‌های دانشجویی باید در تاریخ‌های عنوان شده با مراجعه به سامانه یکپارچه سازی صندوق رفاه دانشجویان مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

فهرست جدید موسسات معتبر جذب دانشجوی بین المللی اعلام شد 

سازمان امور دانشجویان فهرست جدید موسسات جذب دانشجوی بین المللی دارای مجوز را اعلام کرد. سازمان امور دانشجویان لیست جدید موسسات جذب دانشجوی بین المللی دارای مجوز را اعلام کرد. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در ایران را دارند می‌توانند از طریق مراجعه مستقیم به دانشگاه‌ها یا از طریق مؤسسات جذب دانشجویان بین‌الملل مورد تأیید سازمان امور دانشجویان اقدام به پذیرش کنند.

مؤسسات جذب دانشجویان خارجی نقش بسیار مؤثری در معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی و دانشگاه‌ها در سایر کشور‌ها و افزایش جذب دانشجویان از کشور‌های مختلف دارند. این موسسات می‌توانند از طریق زیرساخت‌های الکترونیکی خود و حضور در نمایشگاه‌ها و ارتباطاتی که با واسطه‌ها و مؤسسات اعزام سایر کشور‌ها برقرار می‌کنند، ظرفیت آموزش عالی و دانشگاه‌های ما را در سطح بین المللی و نزد نخبگان سایر کشور‌ها معرفی کنند.

از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی 2
از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی 3
از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی 4
از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی 5
از بازگشت دانشجو نما‌ها به فضای دانشگاه تا شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی 6