جمعه 10 فروردین 1403

«از دیار حبیب» به چاپ بیست و یکم رسید

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
«از دیار حبیب» به چاپ بیست و یکم رسید

کتاب «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان به بیست و یکمین چاپ رسید.

کتاب «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان به بیست و یکمین چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات کتاب نیستان بیست و یکمین چاپ «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی را در 72 صفحه رقعی وارد بازار نشر و در دسترس علاقه مندان رمان‌های آئینی قرار داده است.

از دیار حبیب، رمانی است کوتاه که گوشه‌هایی از زندگی حبیب بن مظاهر یار سالخورده حضرت سیدالشهدا (ع) را به تصویر می‌کشد؛ البته قسمت اعظم آن، به شهادت حبیب در کربلا اختصاص دارد و وصف عشق و شیدایی او به امام زمانش. داستان از زاویه دید دانای کل روایت می‌شود و به ده بخش تقسیم شده است.

داستان از جایی آغاز می‌شود که حبیب بن مظاهر و میثم تمار در ملاقاتی، مقابل چشم عده‌ای از مردم، هر یک از عاقبت کار آن دیگری و چگونگی شهادتش خبر می‌دهند و از هم جدا می‌شوند و...

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

جان در قفس تن حبیب، بی‌تابی می‌کند. حبیب، به حال خود نیست. انگار رخت پیری را کنده است، در چشمه‌ی عشق، وضوی ارادت گرفته است و یکباره جوان شده است. جوانی که خویش را به تمامی از یاد برده است و لجام دل به دست عشق سپرده است. هیچ کس حبیب را تا کنون به این حال ندیده است، گاهی آن می‌کشد، گاهی نگاهی به خیام حرم می‌اندازد، گاهی به افق چشم می دوزد، گاهی خود را در نگاه معشوق گم می‌کند، گاهی می گرید و گاهی می خندد.