سه‌شنبه 3 مهر 1403

از نظر ذهنی برای هر چالشی آماده‌ام / یامال: بچه خیابانم نه مدرسه فوتبال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
از نظر ذهنی برای هر چالشی آماده‌ام / یامال: بچه خیابانم نه مدرسه فوتبال!

لامینه یامال، ستاره جوان بارسا و اسپانیا، می‌گوید از نظر ذهنی برای مقابله با سخت‌ترین چالش‌ها آماده است.

به گزارش "ورزش سه"، لامینه یامال در بارسا به عنوان یک پدیده نوجوان همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد و حالا آماده است تا در یورو 2024 نشان بدهد به پختگی رسیده و حالا از ستاره‌های اصلی فوتبال اروپا است.

او که از پدری مراکشی و مادری از گینه استوایی به دنیا آمده می‌گوید کودکی‌اش در محله‌ای فقیر و بازی کردن در خیابان‌ها باعث شده او به چنین فوتبالیستی تبدیل شود.

فوتبال خیابانی بهتر است یا مدرسه فوتبال؟ یامال: فوتبال خیابانی به شما امکانات خوبی می‌دهد. در فوتبال خیابانی قاعده و قانون زیادی وجود ندارد و این باعث می‌شود کسی که فوتبال را در خیابان یاد گرفته نسبت به کسی که به مدرسه فوتبال رفته شیطان‌تر باشد و بازی‌اش چشم‌نوازتر دیده شود.

چه خاطراتی از محله دوران کودکی‌ات داری؟ یامال: بزرگ شدن در یک محله فقیر اتفاقا به من کمک کرده. من رویهم‌رفته تجربه زیبایی داشتم. روزهایی که با خانواده‌ام شام بیرون می‌رفتیم یا وقتی من را به پارک می‌بردند آنقدر کیف می‌کردم که هنوز هم آن خاطره‌ها برایم شیرین است.

خاطره‌ات از اولین تمرین با تیم اصلی بارسا؟ یامال: اولین روز که با تیم اصلی تمرین کردم کوله‌ام را روی صندلی گذاشتم و رفتم وسط زمین چون به بازیکنان جوان کمد نمی‌دهند. کفش‌هایم را پوشیدم و رفتم به زمین.

موفقیت در چنین سن کمی باعث نمی‌شود در ادامه مسیر را گم کنی؟ یامال: موفقیت در سن خیلی کم؟ سعی می‌کنم به این خیلی فرق نکنم و از لحظه لذت ببرم. اتفاق‌های منحصربفردی دارد برایم می‌افتد. در نهایت وقتی بازنشسته می‌شوی چیزی که برایت می‌ماند همین خاطرات و البته جامها است.

با این همه توجه که به تو می‌شود و مثلا از تو به عنوان مسی جدید یاد می‌کنند نمی‌ترسی؟ یامال: نه، به نظرم از نظر ذهنی خیلی آماده‌ام. برای همین ترسی ندارم.

از نظر ذهنی برای هر چالشی آماده‌ام / یامال: بچه خیابانم نه مدرسه فوتبال! 2
از نظر ذهنی برای هر چالشی آماده‌ام / یامال: بچه خیابانم نه مدرسه فوتبال! 3