جمعه 28 اردیبهشت 1403

استانداردسازی واحدهای خدمت‌رسان باید تقویت شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استانداردسازی واحدهای خدمت‌رسان باید تقویت شود

سید رضی آقاسیدی گفت: یک زمانی استانداردسازی تنها معطوف به کالاها و مصولات بود، اما امروزه در کل دنیا علاوه بر کالاها این استانداردسازی به سمت خدمات و سرویس دهی حرکت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سیدرضی آقاسیدی در مراسم تجلیل از واحدهای برتر استاندارد استان قزوین که ظهر امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از مجاهدت‌های تولیدکنندگان استان در راستای استانداردسازی محصولات اظهار کرد: همه شما عزیزان حول یک نشان اعتماد آفرین تلاش کرده و علم اعتماد کشور را بالانگه داشته‌اید.

وی افزود: لازم است علاوه بر حرکت واحدهای تولیدی به سمت استانداردسازی، واحدهای خدمت‌رسان هم در راستای استانداردسازی خدمات و سرویس حرکت کنند. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین با بیان اینکه افتخار می‌کنم در رزومه کاری خود سال‌ها به عنوان مهندسی فنی در واحدهای تولیدی فعالیت داشته‌ام، یادآور شد: جنس کار شما و سختی‌هایی که در این راه متحمل می‌شوید را درک کرده و به همه تلاشگران عرصه تولید خسته نباشید می‌گویم. وی گفت: یک زمانی استانداردسازی تنها معطوف به کالاها و مصولات بود، اما امروزه در کل دنیا علاوه بر کالاها این استانداردسازی به سمت خدمات و سرویس دهی حرکت می‌کند. آقا سیدی بیان کرد: امتیاز استاندارد این است که به عنوان یک شاخص عمل می‌کند و می‌توان درصد کیفیت محصولات را با آن سنجید و امکان قابلیت بهبود در آن فراهم است. وی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از حوزه‌ها آسیب جدی داریم اما چون موضوعات کیفی هستند و شاخص مشخصی ندارند؛ مسیر بهبود مستمر آن قابل سنجش نیست. آقاسیدی با بیان اینکه حرکت به سمت استانداردسازی دستگاه‌های خدمت رسان ما را به سمت شفافیت سوق می‌دهد، گفت: تعریف شاخصه‌ها در امور خدمات و سرویس‌دهی، مسیر بهبود مستمر و نظارت را فراهم می کند و سبب بهبود کیفیت خدمات خواهد شد. وی با تاکید بر حرکت به سمت استاندارد بومی کشورها افزود: استانداردهای ملی از استانداردهای غربی بسیار قابل اتکا و اعتمادتر است چراکه مطابق فرهنگ و خواست آن ملت ایجاد شده است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین در پایان بیان کرد: مسائل استان را باید خود کنشگران استانی حل کنند و باید در این زمینه تمرکززدایی شود. گفتنی است در پایان این مراسم از 13 واحد تولیدی و صنعتی استان قزوین تجلیل شد. انتهای پیام /