جمعه 10 فروردین 1403

استاندارد کهگیلویه و بویراحمد هوای جایگاه داران را دارد یا هوا با بنزین وارد باک می شود؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استاندارد کهگیلویه و بویراحمد هوای جایگاه داران را دارد یا هوا با بنزین وارد باک می شود؟

ادعای وجود هوا در نازل‌های سوخت شهر یاسوج توسط رانندگان یاسوجی مطرح می‌شود و این موضوع باید از سوی اداره کل استاندارد بررسی شود که آیا هوا وارد باک می شود یا استاندارد استان بی خیال موضوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس رانندگان شهر یاسوج از کم فروشی جایگاه های سوخت در یاسوج گلایه دارند و ابراز می کنند: سوخت خودروهایشان خیلی زود به اتمام می رسد و بنظر می رسد در سوخت هوایی وجود دارد که باعث می شود با مصرف بنزین باک خودرو خیلی زود خالی می شود.

برخی از رانندگان شهر یاسوج مدعی هستند تعدادی از جایگاه های پمپ‌بنزین این شهر درفروش بنزین تقلب می‌کنند و به اندازه‌ای که روی شماره‌اندازهای دستگاه‌ها دیده می‌شود، بنزین نمی‌فروشند.

آنها می گویند، خالی‌شدن باک بنزین یا بازگشت آمپر بنزین به حالت قبل از سوخت‌گیری ازجمله مشکلاتی است که افراد بسیاری با آن مواجه شده‌اند، به‌طوری که برخی از مصرف‌کنندگان به این موضوع اعتقاد دارند که ممکن است بعضی از جایگاهداران کم‌فروشی یا هوا قاطی بنزین کنند.

با تحقیقی که از برخی کارشناسان که نخواستند نامشان منتشر شود به نکات جالبی دست یافتیم که در نوع خود برای ما بسیار ارزشمند بود.

یکی از این کارشناسان با اشاره به اینکه هوای درون بنزین که رانندگان از آن نام می برند همان بخارات درون بنزین است اظهار داشت: بخارات بنزین موجود در باک خودرو به دلیل نبود امکانات لازم در هوا آزاد می‌شود که نه‌تنها موجب بالارفتن حجم اتلاف سوخت شده، بلکه لطمات زیست‌محیطی فراوانی را نیز به بار می‌آورد.

این کارشناس تاکید کرد: آنچه که مصرف‌کننده گمان می‌کند، هواست، گاز درون بنزین است که متصاعد نمی‌شود.

او با تأکید بر این‌که خرید هوا موضوعی غیرعلمی و اثبات نشده در جایگاه‌های سوخت کشور است، تصریح کرد: مردم هوا نمی‌خرند بلکه بخار بنزین را خریداری می‌کنند.

قصه فروش آب و هوا همراه بنزین، قصه‌ای قدیمی در کهگیلویه و بویراحمد است که اخیرا باعث شده تا شهروندان یاسوجی نسبت به این موضوع مهم گلایه مند باشند و بگویند معلوم نیست استاندارد استان هوای جایگاه داران را دارد یا هوا با بنزین وارد باک می شود؟

این سوال را بر عهده اداره کل استاندارد استان می گذاریم تا هم پاسخگوی چرایی موضوع مطرح شده باشند هم اینکه پاسخی برای گلایه شهروندان باشد.

خبرنگار: باقرزاده

انتهای پیام /