پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

استقلال و شمس آذر: این پنالتی به آن پنالتی در! / کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
استقلال و شمس آذر: این پنالتی به آن پنالتی در! / کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

دو صحنه مشکوک، قضاوت وحید کاظمی را در دیدار استقلال و شمس آذر تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش ورزش سه، استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل شمس آذر پیروز شد. در این دیدار آبی‌ها در دقیقه 20 به گل رسیدند تا نیمه اول با نتیجه 1-0 به پایان برسد.

دقایقی پس از آغاز نیمه دوم مسابقه، در پی برخورد مدافع شمس آذر و مهرداد محمدی، داور در سوت خود دمید و یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد تا گل دوم آبی‌پوشان به ثمر برسد.

همچنین در دقیقه 53 نیز محمد پاپی برخوردی با صالح حردانی داشت اما در این صحنه داور دستور به ادامه بازی داد تا تصمیمش مورد اعتراض استقلالی‌ها قرار بگیرد.

البته در ادامه استقلال گل سوم را نیز به ثمر رساند تا با وجود جبران دو گل خورده توسط شمس آذر، پیروز از زمین خارج شود.

با این حال تصمیمات وحید کاظمی در این صحنه‌ها مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

برخورد محمدرضا رضایی و مهرداد محمدی (دقیقه 48- پنالتی)

ابراهیم میرزابیگی: هر بازیکن دستان‌شان را به هم قفل میکنند و این صحنه خطای هیچکدام از بازیکنان تلقی نمی‌شود. دور بودن زیاد داور و عمود بودن به صحنه و زاویه نامناسب او باعث شد تا این صحنه را درست نبیند. حسین عسگری: این صحنه به هیچ عنوان پنالتی نیست. مدافع خطایی نکرد؛ او در ابتدا جلوتر بود و دستش هم در حالت طبیعی قرار داشت اما داور حدود 25 متر با صحنه فاصله داشت و پشت بازیکنان هم بود. در چنین حالتی که دو بازیکن هم چسبیده به هم هستند و برای توپ جدال می‌کنند، داور از چنین زاویه‌ای نمی‌تواند جلوی اینها را ببیند. در این صحنه هم داور به اشتباه سوت زد.

برخورد محمد پاپی و صالح حردانی (دقیقه 53- مشکوک به پنالتی)

ابراهیم میرزابیگی: این صحنه پنالتی بود. بازیکن شمس آذر بی احتیاطی می‌کند و پای بازیکن استقلال را می‌زند. حسین عسگری: مهاجم استقلال از مدافع سریع‌تر عمل می‌کند و پایش را برای توپ جلو می‌آورد اما مدافع شمس آذر پای بازیکن استقلال را می‌زند. داور باید در این صحنه پنالتی اعلام می‌کرد.

* بروزرسانی می‌شود