جمعه 30 شهریور 1403

اسم فرانتس بکن‌باوئر در مونیخ ابدی شد / مونیخ قیصر را فراموش نمی‌کند: آلیانز در خیابان بکن‌باوئر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسم فرانتس بکن‌باوئر در مونیخ ابدی شد / مونیخ قیصر را فراموش نمی‌کند: آلیانز در خیابان بکن‌باوئر

شهرداری مونیخ اعلام کرد خیابان منتهی به استادیوم آلیانز آره‌نای بایرن مونیخ از این پس به نام فرانتس بکن‌باوئر نام‌گذاری خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه آلیانز آره‌نا، خانه باشگاه بایرن مونیخ، در حال حاضر در خیابانی به نام ورنر هایزنبرگ 25 قرار دارد. شهرداری مونیخ امروز رسما اعلام کرد به پاس‌داشت یاد فرانتس بکن‌باوئر، اسطوره فوتبال آلمان و باشگاه بایرن، از این پس این خیابان به نام فرانتس بکن‌باوئر 5 نام‌گذاری خواهد شد.

این تصمیم با رای قاطع در کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر مونیخ گرفته شده است. عدد 5 در کنار نام قیصر فوتبال آلمان عمدا انتخاب شده تا شماره پیراهن همیشگی او در بایرن، شماره 5، برای همیشه در یادها زنده بماند.

شهرداری مونیخ اعلام کرد تغییر نام به صورت رسمی روز 7 ژانویه پیش رو انجام می‌شود چرا که شهرداری تصمیم دارد در این روز که سالگرد درگذشت قیصر است مراسم ویژه‌ای در این خیابان ترتیب بدهد.

دیتر رایتر، شهردار مونیخ، ضمن اعلام این خبر گفت: "فرانتس یکی از بزرگترین ورزشکارانی است که شهر ما تولید کرده است. او با موفقیت‌های ورزشی و تعهدش به فوتبال تاثیری ماندگار بر ورزش آلمان داشت. شخصیت آرام و شوخ‌طبع او و کاریزمای باورنکردنی‌اش برای همیشه بخشی از زندگی مونیخ خواهد بود. نام‌گذاری یک خیابان به نام مشاهیر بالاترین قدردانی‌ای است که شهرداری می‌تواند به بزرگان مونیخ نشان بدهد و این نشانه‌ای از احترام ابدی و فوق‌العاده ما به بکن‌باوئر است".

پیش از این در شورای شهر مونیخ بحث بر سر این بود که چه معبری در شهر به نام بکن‌باوئر نام‌گذاری شود. در نهایت خیابان منتهی به ورزشگاه آلیانز آره‌نا انتخاب شد. استادیومی که در سال 2005 افتتاح شد و بکن‌باوئر در روند تصمیم‌گیری برای ساخت چنین ورزشگاه مدرنی در مونیخ و همچنین نظارت بر عملیات آن نقش مهمی داشت.

اسم فرانتس بکن‌باوئر در مونیخ ابدی شد / مونیخ قیصر را فراموش نمی‌کند: آلیانز در خیابان بکن‌باوئر 2