سه‌شنبه 10 مهر 1403

اسپانیا نگران سلامت روبین لو نورمان / بازیکن اتلتیکو شب دربی خون‌ریزی مغزی کرد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسپانیا نگران سلامت روبین لو نورمان / بازیکن اتلتیکو شب دربی خون‌ریزی مغزی کرد!

اتلتیکو مادرید اعلام کرد مدافعش روبین لو نورمان دچار ضایعه مغزی جدی شده است.

به گزارش "ورزش سه"، کسی انتظار نداشت اتفاقات عجیب دربی شهر مادرید به این زودی‌ها فراموش شود، اما امروز شوک جدیدی به فوتبال اسپانیا وارد شد و باشگاه اتلتیکو مادرید اعلام کرد روبین لو نورمان به دلیل ضربه‌ای که در بازی با رئال مادرید به سرش وارد شده دچار ضایعه مغزی شده است.

لو نورمان 27 ساله بعد از درخشش در یورو 2024 امسال تابستان توسط اتلتیکو مادرید جذب شد. او سوسیداد را ترک کرد و به تیم راه راه پوش پایتخت رفت و از شروع فصل یکی از بهترین بازیکنان تیم دیه‌گو سیمئونه بود.

در بیانیه اتلتیکو مادرید اعلام شد که او دچار ضایع مغزی هماتوم ساب دورال که نوعی خون‌مردگی در بافت مغز است دچار شده است. باشگاه در ادامه نوشت: "اتلتیکو با دقت وضعیت این بازیکن را دنبال می‌کند و از پروتکل‌هایی که لالیگا و فدراسیون فوتبال برای این نوع مصدومیت‌ها تصویب کرده پیروی خواهد کرد".

هماتوم ساب‌دورال زمانی اتفاق می‌افتد که خون بین جمعه و سطح مغز گیر افتاده و لخته می‌شود. این ضایعه معمولا زمانی رخ می‌دهد که ضربه‌ای شدید به سر وارد شود.در گایدلاین جهانی ضایعات مغزی درباره این ضایعه چنین آمده: "خون از رگ‌ها خارج شده و باعث می‌شود بین جمجمه و سطح مغز لخته‌ای ایجاد شود. این لخته فشار را بر بافت مغز افزایش داده و می‌تواند باعث آسیب دائمی به مغز بشود".

هواداران اتلتیکو در چند دقیقه‌ای که از صدور بیانیه باشگاه می‌گذرد به شدت نگران بازیکن‌شان هستند و در شبکه‌های اجتماعی برای او دعا می‌کنند. اتلتیکو اعلام نکرده که او در دیدار مقابل رئال در چه صحنه‌ای و بعد از برخورد با کدام بازیکن دچار آسیب شده ولی هواداران اتلتیکو مشغول بد و بیراه گفتن به رئال هستند.

لو نورمان از مدافعان محبوب دیه‌گو سیمئونه بود و در این فصل از 9 بازی اتلتیکو در همه رقابت‌ها در 8 بازی فیکس به میدان رفت. غیبت او درحالی‌که اتلتیکو فردا شب در لیگ قهرمانان به مصاف بنفیکا می‌رود برای سیمئونه و تیمش خبر بدی است.

اسپانیا نگران سلامت روبین لو نورمان / بازیکن اتلتیکو شب دربی خون‌ریزی مغزی کرد! 2
اسپانیا نگران سلامت روبین لو نورمان / بازیکن اتلتیکو شب دربی خون‌ریزی مغزی کرد! 3