یک‌شنبه 1 مهر 1403

افزایش تعداد فوتی‌های معدن طبس به 30نفر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
افزایش تعداد فوتی‌های معدن طبس به 30نفر

مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آمار جانباختگان حادثه معدن طبس تا ساعت 9 امروز به 30 نفر افزایش یافت.

به گزارش مشرق، محمدعلی آخوندی افزود: در تلاش هستیم شرایط را به سرعت به شرایط ایمنی برگردانیم و همه حادثه دیدگان را منتقل کنیم اما در شرایط فعلی با توجه به وضعیت موجود، احتمال افزایش آسیب دیدگان فوتی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون حادثه معدن طبس 19 فوتی داشته و 17 مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امکانات لازم برای پیگیری و انتقال مصدومان وجود دارد و همچنان دستگاه‌های امدادی در حال فعالیت هستند تاکید کرد: این حادثه به دلیل انتشار سریع گاز متان و مونوکسید کربن رخ داده که باعث خفگی کارگران معدن شده است.

آخوندی با اشاره به وقوع حادثه انفجار گاز متان در 2 بلوک B و C تصریح کرد: این معادن حدود 2 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند اما از آنجایی‌که کارگاه‌ها برای تامین نیرو و امکانات با یکدیگر ارتباط دارند خروجی گاز به هر 2 مسیر منتشر شده است.

وی ادامه داد: غلظت گاز بلوک C بسیار بالا است و تا بلوک B بطور کامل باز نشود امکان تخلیه گاز بلوک دیگر به دلیل غلظت بالا با مکنده‌ها نیست و اگر این کار انجام شود ممکن است گاز مکش پیدا کرده و سلامت افرادی که در بلوک B هستند به خطر می‌افتد.

آخوندی بیان کرد: بررسی میدانی با محوریت HSE معادن برنامه‌ریزی می‌شود و اگر نیاز به پشتیبانی داشته باشند کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: استاندار خراسان جنوبی بلافاصله در منطقه حاضر شده و برای پی جوی حادثه شده و انتقال مجروحان و متوفیان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌های آنها دستور سریع صادر کرد.

همچنین اضافه کرد: همچنین هماهنگی هایی با کشور انجام شد که وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با پرواز اضطراری به زودی طبس خواهد آمد و جلسه تساد مدیریت بحران با ریاست آنها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بر سرعت امدادرسانی تاکید داریم اما واقعیت این است اقدامات امدادرسانی و نجات مصدومان از عمق 700 متری معدن به صورت مورب و 250 متر به صورت عمقی و عمودی زیر زمین کار سختی است و باید شرایطی فراهم شود تا امدادگران دچار حادثه نشوند، چون برخی امدادگران دچار حادثه شدند که به صورت سرپایی درمان شدند.

منبع: ایرنا