دوشنبه 2 مهر 1403

افزایش 3 برابری مدارس انرژی اتمی در سطح کشور

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
افزایش 3 برابری مدارس انرژی اتمی در سطح کشور

کاشان - رئیس سازمان انرژی اتمی از افزایش سه برابری مدارس انرژی اتمی در سطح کشور خبر داد.

کاشان - رییس سازمان انرژی اتمی از افزایش سه برابری مدارس انرژی اتمی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در حاشیه سفر به کاشان در جمع با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف سازمان انرژی اتمی توسعه منابع انسانی است، اظهار داشت: بر این مبنا سعی کرده ایم با یک برنامه ریزی درست از مقاطع پایین در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یکی از اقدامات انجام شده را بورسیه دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانست و ابراز داشت: این دانشجویان که از طریق کنکور در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر پذیرفته شده اند را بورسیه کرده ایم که این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات اساسی سازمان توسعه مدارس است، تصریح کرد: تا سال 1401 مدارس فقط در دو شهر کشور وجود داشت ولی به دلیل توسعه تأسیسات هسته‌ای گسترش این مدارس را هم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از سال 1401 تاکنون مدارس انرژی اتمی را سه برابر کرده ایم، گفت: تعداد مدارس از هفت به 20 افزایش پیدا کرده است.

اسلامی با بیان اینکه این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی است، افزود: قصد داریم آموزش را از دبستان آغاز کنیم تا بتوانیم نسل بعدی را با پرورش استعدادها به سطحی برسانیم که در حوزه‌های مختلف علوم سرآمد باشیم.