جمعه 14 اردیبهشت 1403

التهابات ارزی، مبنای کارشناسی ندارد / کنش‌های فضای مجازی و دلالان عامل ناهنجاری بازار ارز

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
التهابات ارزی، مبنای کارشناسی ندارد / کنش‌های فضای مجازی و دلالان عامل ناهنجاری بازار ارز

محمد صفایی گفت: بالا رفتن قیمت ارز، هیچ مبنای کارشناسی ندارد. متاسفانه بعضی از کنش‌های فضای مجازی و کنش‌هایی که برخی از مردم و دلالان در این حوزه دارند؛ موجب این ناهنجاری‌ها شده است.

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: بالا رفتن قیمت ارز، هیچ مبنای کارشناسی ندارد و عمدتا افرادی به این حوزه ورود پیدا می کنند و بازار ارز را از مسیر طبیعی خود خارج می‌کنند. متاسفانه بعضی از کنش‌های فضای مجازی و کنش‌هایی که برخی از مردم و دلالان در این حوزه دارند؛ موجب این ناهنجاری‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین منابع ارزی کالاهای اساسی نداریم، گفت: واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات همچنان از طریق ارز نیمایی صورت می‌گیرد و مشکلی در این رابطه نداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان داشت: قاعدتا با فروکش کردن التهاب بازار ارز و پایین آمدن قیمت آن، باید قیمت کالاهای دیگر مانند خودرو که بدین واسطه دچار نوسان قیمت شدند به حالت قبل برگردد. چنین اتفاقی را کمتر در کشور شاهد بوده‌ایم؛ امید است، دولت با تدبیر و اقدامات لازم، مانع از سوء استفاده‌های دلالان شود و قیمت کالاها پس از گذراندن این التهاب ارزی به حالت قبل برگردد.