چهارشنبه 6 تیر 1403

الساندرو نستا به سری آ رسید / رسمی: اسطوره میلان سرمربی جدید مونزا شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
الساندرو نستا به سری آ رسید / رسمی: اسطوره میلان سرمربی جدید مونزا شد

باشگاه مونزا رسما اعلام کرد الساندرو نستا از اسطوره‌های میلان را به عنوان سرمربی خود استخدام کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه مونزا دقایقی پیش اعلام کرد با الساندرو نستا قراردادی یک ساله با بند تمدید اتوماتیک یک ساله امضا کرده و او از این لحظه رسما سرمربی این تیم حاضر در سری آ خواهد بود.

بر اساس قراردادی که مونزا با نستا امضا کرده اگر فصل آینده او بتواند مونزا را در سری آ نگه دارد قراردادش به صورت اتوماتیک به مدت یک فصل دیگر تمدید خواهد شد.

مونزا زمانی مجبور به پیدا کردن مربی شد که سرمربی فصل گذشته این تیم رافائله پالادینو در پایان فصل تصمیم به ترک مونزا گرفت و کمی بعد به عنوان سرمربی جدید فیورنتینا منصوب شد.

نستا از چند روز پیش با مدیران مونزا به توافق کامل رسیده بود ولی باید ابتدا با باشگاه قبلی‌اش رجیانا که در سری بی حضور دارد به توافق می‌رسید تا بتواند راهی مونزا شود.

نستا یکی از اسطوره‌های میلان است و به مدت 10 سال پیراهن روسونری را به تن داشت و به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیم درخشان میلان تبدیل شد. او فوتبالش را با لاتزیو آغاز کرد ولی زمانی که در سال 2002 به میلان پیوست دوران اوج فوتبالش را رقم زد. او از جمله ستاره‌هایی است که در سال 2006 با پیراهن تیم ملی ایتالیا جام جهانی را بالای سر برد.

جالب اینجا است که رئیس باشگاه مونزا که امروز قرارداد با نستا را امضا کرد آدریانو گالیانی است که در زمان حضور نستا در میلان، مدیر ارشد روسونری بود.

نستا بعد از بازنشستگی مربی‌گری را از سال 2015 با میامی اف‌سی شروع کرد و در سال 2018 به ایتالیا برگشت و هدایت پروجا را بر عهده گرفت. او سپس سرمربی فروزینونه شد و در نهایت هدایت رجیانا در سری ب را بر عهده گرفت.

انتخاب نستا به عنوان سرمربی مونزا با انتقادهایی بین هواداران مواجه شده و آنها می‌گویند مربی‌ای که فصل گذشته در سری بی حضور داشته چطور برای هدایت یک تیم در سری آ شایسته دیده شده است.

الساندرو نستا به سری آ رسید / رسمی: اسطوره میلان سرمربی جدید مونزا شد 2
الساندرو نستا به سری آ رسید / رسمی: اسطوره میلان سرمربی جدید مونزا شد 3