یک‌شنبه 17 تیر 1403

امامزادگان در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی نقش بسزایی دارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
امامزادگان در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی نقش بسزایی دارند

حجت الاسلام عباس زاده گفت: امامزادگان در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی نقش بسزایی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به همایش امامزادگان، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دهه کرامت برگزاری همایش امامزادگان است که تلاش می شود تا در این برنامه به نقش مهم و فرهنگی امامزادگان توجه ویژه ای شود چرا که امامزادگان در ترویج و توسعه معارف اسلامی و رشد فرهنگی نقش بسزایی دارند.

وی افزود: در استان لرستان 107 بقعه متبرکه وجود دارد که 115 امامزاده در این بقاع دفن شده و مکان و مامنی برای آرامش زائران و قطبی فرهنگی محسوب می شوند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: 15 امامزاده شاخص در استان لرستان وجود دارد که از نوادگان و بستگان نزدیک اهل بیت (ع) هستند و همچنین از نظر شرایط فضایی، موقعیت بهتری دارند.

وی تصریح کرد: مردم و ارادتمندان اهل بیت (ع) در پناه همین امامزادگان به آرامش می رسند و کرامات این بقاع سبب شده تا بسیاری از حاجتمندان به این اماکن فرهنگی و دینی مراجعه و با ذکر دعا حاجت خود را مطرح نمایند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: از محل نذورات همین امامزادگان کارهایی در بخش های مختلف فرهنگی، اشتغالزایی و غیره انجام می شود که به نیت از امامزاده ها این نذورات گره بسیاری از مشکلات را باز می کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: در همین راستا امسال همایش تکریم امامزادگان در تعدادی از بقاع متبرکه برگزار می شود که تاکنون سه همایش در شهرهای استان برگزار شده است.

انتهای پیام /