شنبه 7 مهر 1403

اما و اگرهای سعید جلیلی درباره فضای مجازی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اما و اگرهای سعید جلیلی درباره فضای مجازی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فضای مجازی مثل فضای واقعی با زندگی مردم عجین شده است، حق مردم است که داده‌های آنها حفظ شود و مانند فضای واقعی جلوی کلاهبرداری و آسیب ها گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد فضای مجازی به صحبت های دیگر کاندیداها واکنش نشان داد.

اهم پاسخ‌های جلیلی به شرح زیر است:

*وظیفه دولت چیست، فضای مجازی مثل فضای واقعی با زندگی مردم عجین شده است، حق مردم است که داده‌های آنها حفظ شود و مانند فضای واقعی جلوی کلاهبرداری و آسیب ها گرفته شود.

*یک آزادی و حق وقتی مستمر می‌تواند باشد که همراه با مسئولیت‌پذیری باشد. اگر حق و آزادی را قرار می‌دهید باید مسئولیت‌پذیری هم وجود داشته باشد.

*گزارشی که دوستان می‌دهند، خوب است واقعی باشد. آمار تراکنشی مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سال 1402، 250 هزار شده که 40 درصد نسبت به 1400 افزایش پیدا کرده است و یا شبکه ملی ارتباطات 60 درصد موفقیت داشته و یا دولت شهید رئیسی برای خانوارهای شهری 40 درصد فیبر نوری قرار داده است.

*شاهد بودم که مجلس در برنامه هفتم چقدر جدیت داشت که فیبر نوری با سرعت افزایش پیدا کند.

*فرصت‌های فضای مجازی را باید توسعه داد. فرصت‌های بسیار خوبی داریم که تولید ناخالص ملی از 8 درصد به 20 درصد برسد و هر ایرانی فقط مصرف کننده نباشد بلکه تولیدکننده باشد.

*از همه مهم‌تر عدالتی است که از طریق فضای مجازی به دست می‌آید.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1922593