جمعه 15 تیر 1403

امباپه باید آقای گلی را از چنگ این دو ستاره جوان در بیاورد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
امباپه باید آقای گلی را از چنگ این دو ستاره جوان در بیاورد

برخلاف انتظارها، مدعیان کفش طلای یورو، هیچ‌کدام از ابرستاره‌های یورو نیستند.

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه، کاپیتان فرانسه، پیش از این به عنوان مدعی اصلی کسب کفش طلای یورو 2024 شناخته می‌شد، اما فوق ستاره جدید رئال مادرید تاکنون نتوانسته عملکرد درخشانی داشته باشد و تنها یک ضربه پنالتی را به ثمر رسانده است. با این حال، این بازیکن 25 ساله تنها با یک بازی خوب و چند گل می‌تواند به صدر جدول گلزنان برسد، چرا که تاکنون هیچ بازیکنی به تنهایی درخشش خیره کننده‌ای در آلمان نداشته است.

این موضوع شاید بهترین بازتاب را در تعداد گل‌های به خودی داشته باشد. تاکنون 9 گل به خودی در یورو 2024 به ثمر رسیده است، که 6 گل بیشتر از تعداد گل‌هایی است که هر بازیکن به تنهایی در دو دور ابتدایی به ثمر رسانده است.

در حال حاضر، در صدر جدول گلزنان یورو 2024 چهار بازیکن با سه گل به تساوی رسیده‌اند. کودی خاکپو، مهاجم هلند، آخرین بازیکنی بود که با گلزنی مقابل رومانی در مرحله یک هشتم نهایی به جمع این بازیکنان پیوست. این مهاجم لیورپول پیش از این در بازی‌های گروهی مقابل لهستان و اتریش نیز گلزنی کرده بود.

می‌توان گفت جمال موسیالا، وینگر تیم ملی آلمان، تاکنون درخشان‌ترین عملکرد را داشته است. او با گلزنی در گروه A مقابل اسکاتلند و مجارستان و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل دانمارک، عملکرد خود را ثابت کرده است.

خاکپو و موسیالا ممکن است همچنان بر تعداد گل‌های خود بیافزایند، اما دو بازیکن دیگر با سه گل، دیگر در این رقابت حضور ندارند. کمتر کسی روی گئورگی میکائوتادزه از گرجستان و ایوان شرانز از اسلواکی برای کسب کفش طلا شرط می‌بست، اما با وجود حذف تیم‌هایشان در دور دوم، همچنان در این رقابت حضور دارند.

امباپه باید آقای گلی را از چنگ این دو ستاره جوان در بیاورد 2
امباپه باید آقای گلی را از چنگ این دو ستاره جوان در بیاورد 3