جمعه 7 اردیبهشت 1403

امروز؛ جلسه سرنوشت ساز برای سهمیه آسیایی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
امروز؛ جلسه سرنوشت ساز برای سهمیه آسیایی

سازمان لیگ از دقایقی پیش میزبان جلسه سرنوشت ساز پیرامون تعیین سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیاست.

به گزارش "ورزش سه"، تغییر تقویم فوتبال آسیا باعث شد تا انتخاب سهمیه لیگ قهرمانان فصل 2023-4 دشوار باشد. در حالی که این موضوع از مدتها قبل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده اما هنوز در فوتبال ایران تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

در حالت عادی، استقلال (قهرمان لیگ) و نساجی (قهرمان حذفی) به همراه پرسپولیس و سپاهان خود را شایسته دریافت سهمیه آسیایی می‌دانند و از سوی دیگر سه تیم برتر این فصل به همراه قهرمان جام حذفی 1400-01 نیز این حق را برای خود قائل خواهند بود تا سازمان لیگ چهار سهمیه ایران را بین 4-8 تیم تقسیم کند.

تنها حالتی که هیچ تنشی را به دنبال نخواهد داشت این است که دوباره تیمهای نساجی، استقلال، پرسپولیس و سپاهان تیمهای واجد شرایط در فصل جدید باشند اما بعید است که این اتفاق رخ دهد و حتی اگر سه قدرت کلاسیک فوتبال ایران در این جایگاه قرار بگیرند، به احتمال فراوان نساجی جای خود را به تیم دیگری خواهد داد تا سازمان لیگ بین این دو راهی قرار بگیرد.

با این حال اکنون در سازمان لیگ جلسه‌ای پیرامون این موضوع برگزار شده و باید دید که خروجی آن چه خواهد بود. احتمال دارد 4 قهرمان فوتبال ایران در دو فصل سهمیه لیگ قهرمانان بگیرند یا سازوکاری دیگر برای این موضوع تهیه شود.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم سران فوتبال ایران در این موضوع چه خواهد بود؛ تصمیمی که باید هرچه سریعتر به صورت شفاف اعلام شود تا تیمها تکلیف وضعیت خود را بدانند.