یک‌شنبه 1 مهر 1403

امضای تفاهم‌نامه مپنا با فرابورس / سهام 7 شرکت عرضه می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
امضای تفاهم‌نامه مپنا با فرابورس / سهام 7 شرکت عرضه می‌شود

تفاهم‌نامه‌ای بین گروه مپنا و فرابورس به منظور تسهیل عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه مپنا در بازار فرابورس به‌امضا رسید.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با حضور مدیران عامل گروه مپنا و فرابورس ایران، تفاهم‌نامه‌ای بین این دو سازمان به‌امضا رسید تا عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا در بازار فرابورس تسهیل و اجرایی شود.

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران در این نشست اظهار داشت: بالغ بر 400 ناشر در فرابورس هستند که نقطه مشترک همه آنها مصرف برق است.

وی افزود: درواقع اگر ما اقدامی در راستای تسهیل تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت برق انجام دهیم، نه‌تنها به گروه مپنا بلکه به تمامی ناشران حاضر در فرابورس کمک کرده‌ایم.

شیرازی با بیان اینکه "تفاهم‌نامه امروز در راستای تسهیل عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا در بازار فرابورس به امضا رسیده"، گفت: اگر برق نباشد، رشد تولید و رشد اقتصادی نیز نخواهد بود و بازار سرمایه نیز نخواهیم داشت، از اینرو برق و انرژی و ناترازی آن یکی از دغدغه‌های اصلی اقتصاد و تولید کشور است.

وی ادامه داد: توافقنامه تسهیل و پذیرش شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا، می‌تواند تأمین مالی خوبی برای پروژه‌های این گروه در پی داشته باشد.

مدیرعامل فرابورس ایران خاطرنشان کرد: برق موتور محرک بخش مولد کشور است و هر اقدامی در راستای توسعه زنجیره انرژی به‌خصوص برق، به کلان بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

همچنین، محمد اولیا، مدیرعامل گروه مپنا در خصوص شرکت‌هایی که در قالب این تفاهم‌نامه قرار است در بازار فرابورس پذیره‌نویسی و عرضه شوند، گفت: شرکت تولید برق پرند، توسعه آب لیان مپنا، شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا، شرکت مهندسی و ساخت لوکومتیو مپنا، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا و شرکت واگن پارس مپنا در اولویت‌آماده سازی برای عرضه سهام در فرابورس است که بخشی در سال جاری و بخشی در سال آینده عرضه خواهند شد.

وی افزود: منابلع مالی حاصل از عرضه سهام این شرکت‌ها، در پروژه‌های گروه مپنا به‌خصوص در بخش افزایش ظرفیت تولید برق صرف خواهد شد.