جمعه 14 اردیبهشت 1403

انتخاب شهردار الوند هفته آینده نهایی می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتخاب شهردار الوند هفته آینده نهایی می‌شود

اباذر عالمی با پیش‌بینی اینکه انتخاب شهردار الوند در هفته آینده نهایی می‌شود، گفت: در انتخاب شهردار شاخص‌های مختلفی از جمله میزان تحصیلات، پاکدستی، تخصص، بومی و غیر بومی بودن را مد نظر قرار دادیم که البته اولویت ما فرد بومی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ حکم انتصاب حسین هاشمی به عنوان شهردار الوند در آذرماه سال گذشته توسط استاندار قزوین ابلاغ شد اما هاشمی 29آبان ماه سال 1401 بعداز گذشت حدود یک سال از حضور در این مسئولیت، با انتشار نامه‌ای استعفای خود را به شورای شهر الوند ارائه کرد.

هاشمی علت استعفاء را وجود فشارهای پیدا و پنهان و دخالت‌های نابه‌جای افراد ذی نفوذ و زیاده‌خواه در امور مدیریت شهری الوند عنوان کرده بود؛ البته شورای شهر الوند این موارد را تکذیب کرد و در نهایت استعفای هاشمی در صحن شورا پذیرفته شد. در حال حاضر محمد ذوالقدری‌ها معاون شهردار الوند به عنوان سرپرست شهرداری از سوی اعضای شورا انتخاب شده تا گزینه نهایی شهرداری معرفی شود. گمانه‌زنی‌هایی در خصوص گزینه‌های شهردار الوند وجود دارد اما باید دید تصمیم نهایی شورا چه خواهد بود. براساس شنیده‌ها خطمی عضو شورا و نایب رئیس شورای شهر الوند، حامد کبودوند، محمد ذوالقدری‌ها سرپرست فعلی شهردار الوند، غلامحسین اسلامی‌صدر جزو گزینه‌های مد نظر برای شهرداری الوند هستند که تاکنون خطمی و محمد ذوالقدری‌ها برنامه و رزومه خود را ارائه کرده‌اند. اباذر عالمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت انتخاب شهردار الوند اظهار کرد: در حالی که با برگزاری جلسات مختلف برنامه تعدادی از کاندیداها ارائه شده، اما هنوز چهار کاندید دیگر برنامه خود را ارائه نداده‌اند. وی افزود: جلسه ارائه برنامه سایر کاندیداها در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. رئیس شورای اسلامی شهر الوند با پیش‌بینی اینکه انتخاب شهردار الوند در هفته آینده نهایی می‌شود، بیان کرد: در انتخاب شهردار شاخص‌های مختلفی از جمله میزان تحصیلات، پاکدستی، تخصص، بومی بودن را مد نظر قرار دادیم که البته اولویت ما فرد بومی است. عالمی یادآور شد: هرچند برنامه‌های ارائه شده در صحن شورای شهر الوند از سوی کاندیداها مناسب بوده اما در حال حاضر نمی‌توان عنوان کرد که فرد خاصی شانس بیشتری برای سکانداری شهرداری دارد. وی با اشاره به گمانه زنی‌هایی مبنی بر انتخاب غلامحسین اسلامی‌صدر به عنوان شهردار الوند عنوان کرد: چندین بار با وی تماس گرفتیم اما تا به امروز هیچ روزمه‌ای را به شورای شهر ارائه نداده است. به گزارش صبح قزوین، موضوع انتخاب شهردار الوند از سالیان گذشته جزو موضوعاتی بود که این شهر با آن درگیر بوده و البته حاشیه‌هایی را به همراه داشته است. انتهای پیام /