دوشنبه 28 خرداد 1403

اندکی تغییر تا کامیابی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اندکی تغییر تا کامیابی

همواره به این نکته توجه داشته باشید که تغییرات یک شبه در زندگی شما بوجود نیامده و طبیعتا به آسانی و یک شبه هم به حالت دلخواه تبدیل نخواهد شد. در مسیر تغییر همواره باید صبور بود و به مانند کودکی آن را پرورش داد.

وحید محمود قره باغ؛ جهان هستی بزرگترین مربی انسان‌ها در مسیر کامیابی است و در این بین جسم ما آیینه تمام نمای روح است؛ روحی که خود طالب کامیابی است. همچنانکه سلول‌های بدن ما مرتب در حال تغییر هستند زندگی ما نیز نبایستی با تغییر بیگانه باشد. یک دانه برای ثمر دادن ناگزیر است که تاریکی‌های خاک را کنار بزند، رشد کند و تغییر را تجربه کند و در نهایت به درختی تنومند تبدیل شود. می‌توان تغییر را با اتفاقات کوچک شروع کرد.

به عنوان مثال روز‌های کاری تان را متفاوت تجربه کنید. اگر کارمند هستید، می‌توانید برخی روز‌ها را مرخصی ساعتی بگیرید که دیرتر به سر کار بروید و یا زودتر از سرکار به خانه برگردید. اگر شغل آزاد دارید و مشکل خاصی پیش نمی‌آید، برخی روز‌ها ساعت تان را متفاوت کوک کنید.

نگران نباشید با کمی دیر بلند شدن، مساله خاصی به وجود نمی‌آید. حتی می‌توانید از تغییر چینش ساده‌ترین موارد و یا اتاقتان آغاز کنید. از تغییر در پوشش تا تغییر جای پارک خودرو. این نکته را فراموش نکنیم که تا باور ما تغییر نکند، زندگی ما تغییر نخواهد کرد.

شکل 1. برای رسیدن به تغییر باید شهامت را تجربه کرد

انسان‌های باهوش به دنبال موفقیت هستند، ولی انسان‌های باهوش‌تر خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند. مثل مهاجمی که در فوتبال بیشتر خود را در مسیر توپ قرار می‌دهد تا این که به دنبال توپ باشد. این نکته ساده سرآغاز تغییری مهم است.

آشپز‌های ماهر گاهی فقط با کمی چاشنی چنان طعمی به غذا می‌دهند که باور نکردنی است؛ اغلب تغییرات کوچک ما نیز چنین است. تغییر به مانند گذشتن از دیواری است که جهانی متفاوت را به شما هدیه می‌کند؛ پس جسارت و تحمل گذشتن از این دیوار یکنواختی را در خود خلق کنید. مطمئن باشید کسانی که از این دیوار گذشته اند از شما قوی‌تر نبوده اند.

شکل 2. تغییر بی شباهت به گذشتن از دیوار یکنواختی نیست

غالبا تغییرات چنان تاثیری در زندگی دارد که باور نمی‌کنیم. عموما زندگی مطلوب در گرو تغییری است که از آن غافلیم. بزرگان تاریخ از تغییرات کوچک به اتفاقات و موفقیت‌های بزرگ رسیده اند.

شکل 3. غالبا لازم است کار‌ها را متفاوت انجام دهیم

یکی از موانع تغییر، تشویق اطرافیان مبنی بر رضایت از وضعیت فعلی است. این مهم شما را به صورت نسبی در مسیر زندگی و کاری خود راضی نگه می‌دارد غافل از اینکه جهان واقعی شما این نیست و دنیای دیگری است. حتی پس از شروع مسیر تغییر نیز مراقب تشویق‌های بی مورد باشید. بدانیم تغییر عموما سخت است و اغلب با چالش‌ها و حتی شکست‌هایی نیز عجین می‌شود، ولی تا این مراحل طی نشوند ما راهی به سوی کام یابی واقعی نخواهیم یافت.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که تغییرات یک شبه در زندگی شما بوجود نیامده و طبیعتا به آسانی و یک شبه هم به حالت دلخواه تبدیل نخواهد شد. در مسیر تغییر همواره باید صبور بود و به مانند کودکی آن را پرورش داد. می‌توانید یک محدوده زمانی برای تغییر مورد نظر انتخاب کنید. پیگیری، صبر و نا امید نشدن همچون سه رکن از ساختار یک تغییر اساسی است. در مسیر تغییر عیب، نقص و عادت‌های غلط را بشناسیم و در صدد تغییر آن‌ها باشیم؛ راهی که ما را به سوی کامیابی رهنمون می‌شود. به یاد داشته باشیم که ما بیش از هر چیز به اراده قوی در این مسیر نیاز داریم.

از میان اخبار

جدال بین سازمان سنجش و دیوان عدالت اداری

استرداد کلاهبردار 700 هزار دلاری به کشورش