شنبه 7 مهر 1403

انوشیروانی: حواشی اخیر تمرکز وزنه‌برداران اعزامی را بهم ریخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انوشیروانی: حواشی اخیر تمرکز وزنه‌برداران اعزامی را بهم ریخت

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: بابت این اتفاقات پیاپی، تمرکز کل نفرات در مسابقات قهرمانی جوانان جهانی بهم ریخت.

- اخبار ورزشی -

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی جوانان در اسپانیا اظهار داشت: اعزام تیم ما در حالی انجام شد که 5 ورزشکار از مجموع 6 نفری که به دلیل مسائل مربوط به دوپینگ نتوانستند مسابقه بدهند، شانس زیادی برای کسب مدال داشتند. همچنین 2، 3 نفر از وزنه‌برداران خوب‌مان را به اردوی تیم بزرگسالان دعوت کردیم. در واقع تعداد مدال‌های‌مان می‌توانست بالاتر از این 4 مدالی باشد که کسب کردیم. ما در 89، 102 و 109 کیلوگرم شانس طلا بودیم، اما با اتفاقاتی که رخ داد، پیکره تیم بهم ریخت. درخصوص عباسپور هم ناداوری صورت گرفت و او با یک کیلوگرم کمتر، نتوانست به طلا برسد.

سقوط وزنه‌برداری جوانان در اسپانیا

وی افزود: سن بسیاری از این این نفرات به‌گونه‌ای است که می‌توانند در دوره بعدی نیز حضور داشته باشند و ان‌شاءالله قوی‌تر خواهیم بود. الان در فکر توسعه کمی تیم‌های پایه هستیم و اردوهای بیشتری را برگزار می‌کنیم تا پشتوانه‌سازی خوبی در وزنه‌برداری صورت بگیرد.

انوشیروانی عنوان کرد: ما هم از این نتایج ناراحتیم، اما عزم خود را جزم کرده‌ایم که محکم‌تر جلو برویم. ما دو ماه دیگر مسابقات جهانی بزرگسالان در بحرین را داریم و پس از آن نیز رقابت‌های نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در قطر در پیش خواهد بود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره تاثیر حواشی و اتفاقات اخیر بر روی عملکرد وزنه‌برداران گفت: متاسفانه بابت این اتفاقات پیاپی، تمرکز کل نفرات بهم ریخت، اما امیدوارم محکم‌تر از قبل حرکت کنیم و در آینده به موفقیت‌های خوبی برسیم.