چهارشنبه 18 مهر 1403

اهمیت آشنایی دانشجویان جدیدالورود با دانشگاه / آنچه باید دانشجویان جدید الورود درباره دانشگاه بدانند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اهمیت آشنایی دانشجویان جدیدالورود با دانشگاه / آنچه باید دانشجویان جدید الورود درباره دانشگاه بدانند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از نکاتی که دانشجویان جدید الورود به آن توجه نمی‌کنند و از موارد مهم در آشنایی دانشجویان با دانشگاه است اینکه سایت دانشگاه خود را کامل مورد بررسی قرار نمی‌دهند، تمام دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی تماما سایت و نشانی دانشگاه دارند که باید دانشجویان قبل از حضور مورد بررسی قرار دهند. جست وجو در سایت دانشگاه به شما این آگاهی را...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از نکاتی که دانشجویان جدید الورود به آن توجه نمی‌کنند و از موارد مهم در آشنایی دانشجویان با دانشگاه است اینکه سایت دانشگاه خود را کامل مورد بررسی قرار نمی‌دهند، تمام دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی تماما سایت و نشانی دانشگاه دارند که باید دانشجویان قبل از حضور مورد بررسی قرار دهند.

جست وجو در سایت دانشگاه به شما این آگاهی را می‌دهد که از دانشگاه خود اطلاعات نسبی نسبت به موقعیت مکانی و نشانی دانشگاه، اعضای هیات علمی و آموزش و پژوهش، فرهنگی و دانشکده و پژوهشکده و موارد دیگری ازجمله اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان و معاونین، کارمندان داشته باشید.

درباره دانشگاه ها:

بخش درباره دانشگاه‌ها زیر مجموعه‌هایی از جمله ریاست دانشگاه‌ها و هیأت امنا، هیأت رئیسه و مراکز تحقیقاتی و سرآمدان دانشگاه و آشنایی با دانشگاه، فهرست جامع اعضای هیات علمی دانشگاه و دانش آموختگان دانشگاهی توضیحاتی داده می‌شود.

هیأت امنا:

بخش هیات امنا به دانشجویان جدید الورود کمک می‌کند تا با هیأت امنا این دانشگاه آشنا شوند و اطلاعاتی نسبی نسبت به هیأت امنا دانشگاه کسب کنند، در برخی از دانشگاه‌ها در رابطه با تاریخچه شکل گیری هیات امنا کلیات اعضای هیات امنا که به دو بخش «قوانین فرا درستی و قوانین مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «قوانین مربوط به هیأت امنا» تقسیم و توضیح داده می‌شود.

اعضای هیأت امنا: اعضای هیأت امنا نیز به اعضای حقیقی و حقوقی، هیأت رئیسه دانشگاه حاظر در جلسات هیأت امنا تقسیم می‌شود که در سایت‌های دانشگاهی اسامی وتصاویر افراد آمده است. همچنین؛ در بخش اعضای هیأت امنا نیز قوانین و کمسیون اعضای هیات امنا را می‌توانید مطالعه کنید.

هیأت رئیسه: هیأت رئیسه دانشگاه مرکب از رئیس و معاونان دانشگاه، وظایف و اختیارات زیر را عهده‌دار دارند از جمله فراهم آوردن زمینه‌های اجرایی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های وزارت متبوع، کمک به خوداتکایی دانشگاه و واحد‌های وابسته، پیشنهاد توزیع و تخصیص فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و تحقیقاتی داخلی و خارجی متعلق به اعضای هیأت علمی، به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بررسی و پیشنهاد آئین‌نامه‌های اداری و مالی و معاملاتی، بودجه سالانه، نمودار تشکیلاتی و اصلاحات اداری لازم برای اداره امور داخلی دانشگاه، و طرح‌ها و برنامه‌ها برای قرار گرفتن در دستور کار هیأت امنا از طریق رئیس دانشگاه، بررسی نحوه اجرای تصمیمات هیأت رئیسه و نظارت بر عملکرد واحد‌های دانشگاه و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین حوزه‌های مختلف معاونت‌ها دانشگاهی از جمله اقدامات و اختیارات هیات رئیسه دانشگاه است.

شورای دانشگاه ها: شورای دانشگاه نیز در بخش درباره دانشگاه است که وظایفی از جمله؛ تدوین و تصویب آئین‌نامه داخلی شورا و آئین‌نامه کمیته‌های داخلی آن، بررسی و تأیید دوره‌ها و رشته‌های آموزشی جدید و برنامه آن برای پیشنهاد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برنامه‌های پیشنهادی آموزشی و پژوهشی کوتاه‌مدت و نیز پذیرش دانشجو بر اساس امکانات دانشگاه با توجه به برنامه توسعه کشور، بررسی روش‌های همکاری با مؤسسات دولتی و غیردولتی و تدوین ضوابط برای آن، بررسی مشکلات آموزشی و پژوهشی دانشگاه و ارائه راه‌حل‌های لازم، بررسی و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی شورا‌های تخصصی و موضوعاتی که توسط رئیس دانشگاه در دستور کار شورا قرار می‌گیرد، بررسی سالانه امکانات علمی (نیروی انسانی و تجهیزات) دانشگاه و تعیین کمبود‌ها و طبقه‌بندی نیاز‌های علمی و پژوهشی، اقدام برای تأمین آنها و ارزیابی عملکرد دانشگاه از جمله اقدامات مهم شورای دانشگاه‌ها است.

مرکز حوزه و ریاست روابط عمومی:

در این بخش با مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خود آشنا می‌شوید و اسامی و تصاویر آنها برای شما نمایش داده می‌شود.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها دانشجویان جدید الورود با مراجعه به این بخش با اساتید آشنا و اطلاعات نسبی می‌توانند کسب کنند ودر برخی از سایت‌های دانشگاه‌ها رزومه اساتید موجود است و دانشجویان رزومه اساتید خود را قبل از حضور در کلاس می‌توانند مطالعه کنند.