شنبه 7 مهر 1403

اولتراها به جان هم افتادند / وحشت در کلمبیا: 21 زخمی در یک بازی فوتبال! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اولتراها به جان هم افتادند / وحشت در کلمبیا: 21 زخمی در یک بازی فوتبال! (عکس)

دیدار تیم های اتلتیکو ناسیونال و جونیور دی بارانکیا از لیگ کلمبیا به دلیل درگیری شدید هواداران دو تیم به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش "ورزش سه"، حداقل 21 نفر، از جمله یک افسر پلیس، در جریان یک بازی فوتبال لیگ کلمبیا بین اتلتیکو ناسیونال و جونیور دی بارانکیا در ورزشگاه آتاناسیو خیرادوت در شهر مدیین مجروح شدند، جایی که بین طرفداران در سکوها درگیری شدیدی صورت گرفتو

مانوئل ویلا مخیا، رئیس پلیس امنیت مدیین، در گزارشی مقدماتی در مورد حوادث پنجشنبه شب اشاره کرد که «تاکنون یک افسر پلیس و 20 هوادار مجروح شده‌اند که برخی از آنها مجبور به انتقال به مراکز درمانی شدند.»

او همچنین تصریح کرد: «در دقیقه 54 بازی در بخش شمالی ورزشگاه که چند روز پیش میزبان بازی‌های جام جهانی زنان زیر 20 سال بود، درگیری شدیدی بین هواداران رخ داد که باعث شد مسابقه تعلیق شده و تخلیه ورزشگاه سریع و به صورت کنترل شده آغاز شود.»

پس از گل دوم تیم اتلتیکو مدیین، درگیری ها آغاز شد و بنابراین پلیس برای کنترل اوضاع وارد عمل شد. پس از دقایقی وحشت در میان حاضران که حتی باعث زخمی شدن افراد با سلاح های سرد مثل چاقو شد، پلیس توانست با متفرق کردن اولتراها شرایط را کمی آرام کند. همچنین گزارش شده است که برخی هواداران برای فرار از صحنه درگیری از روی سکوها به پایین سقوط کرده اند.

ویا مخیا هشدار داد: «قطعا محرومیت هایی وجود خواهد داشت و اقداماتی که نیاز است، انجام خواهد شد.»

برخی از مجروحان پس از درگیری و سقوط از سکوها، ابتدا توسط پرسنل صلیب سرخ در تونل ورودی رختکن ورزشگاه آتاناسیو خیراردو مداوا شدند.

در نهایت نیز بازی بین ناسیونال و جونیور "به دلیل وعدم امنیت" به حالت تعلیق درآمد و فدراسیون فوتبال کلمبیا "قاطعانه" اعمال خشونت آمیز را که "چهرهفوتبال را لکه دار می کند" محکوم کرد و اشاره کرد که در اماکن ورزشی کشور باید "همزیستی سالم حاکم شود."

رئیس فدارسیون کلمبیا به رسانه های محلی گفت: «دیدن این صحنه ها، که در آن اکثریت قریب به اتفاق مردم در یک استادیوم مسلح هستند، غیرممکن است. این واقعا مضحک است. ما باید روی اقدامات پیشگیرانه کار کنیم که می تواند شامل استفاده از فلزیاب ها در ورزشگاهها باشد.»

اولتراها به جان هم افتادند / وحشت در کلمبیا: 21 زخمی در یک بازی فوتبال! (عکس) 2
اولتراها به جان هم افتادند / وحشت در کلمبیا: 21 زخمی در یک بازی فوتبال! (عکس) 3
اولتراها به جان هم افتادند / وحشت در کلمبیا: 21 زخمی در یک بازی فوتبال! (عکس) 4
اولتراها به جان هم افتادند / وحشت در کلمبیا: 21 زخمی در یک بازی فوتبال! (عکس) 5