دوشنبه 18 تیر 1403

اولین باشگاه اشکان به یادش بود / تبریک ولفسبورگ به دژاگه: تولدت مبارک اسطوره

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اولین باشگاه اشکان به یادش بود / تبریک ولفسبورگ به دژاگه: تولدت مبارک اسطوره

باشگاه ولفسبورگ، باشگاه سابق اشکان دژاگه، تولد 38 سالگی این ستاره سابق ایرانی‌اش را تبریک گفت و از او به عنوان اسطوره یاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، اشکان دژاگه که اخیرا با فوتبال خداحافظی کرده و اعلام بازنشستگی کرد امروز 38 ساله شد. باشگاه قدیمی او در آلمان، ولفسبورگ، از اولین باشگاه‌هایی بود که تولد اشکان را تبریک گفت.

اشکان دژاگه که متولد آلمان است از چهارده سالگی به جوانان هرتا برلین پیوست و رده‌های سنتی را در این باشگاه طی کرد ولی اولین بازی رسمی او به عنوان فوتبالیست بزرگسال در سال 2007 با پیراهن ولفسبورگ بود. اشکان با قراردادی آزاد از هرتا به ولفسبورگ پیوست و به مدت پنج سال در این تیم بازی کرد.

دژاگه در تابستان 2012 ولسفبورگ را ترک کرده و با قراردادی 2.5 میلیون یورویی به فولام پیوست. دو سال بعد العربی قطر این ستاره ایرانی را با قراردادی 6.3 میلیون یورویی به خدمت گرفت و او سه سال بعد بار دیگر به اولین باشگاهش یعنی ولفسبورگ برگشت. قرارداد اشکان بعد از نیم فصل فسخ شد و ستاره ایرانی در ژانویه 2018 به عنوان بازیکن آزاد بار دیگر راهی لیگ برتر شد و پیراهن ناتینگهام فارست را به تن کرد.

اشکان در تابستان سال بعد هم فارست را ترک کرد و به ایران آمد تا برای اولین بار پیراهن یک باشگاه ایرانی را به تن کند و برای تراکتور به میدان برود. اشکان بعد از آن بازی در الشحانیه قطر و فولاد را تجربه کرد و در نهایت بازنشسته شد.

باشگاه ولفسبورگ در پیام تبریک خود برای اشکان نوشت: "آرزوی بهترین‌ها اسطوره. اشکان دژاگه، ستاره سابق گرگ‌ها امروز تولد 38 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. تولدت مبارک. در این ویدیو بهترین گل‌های او را می‌بینید".

ولفسبورگ ویدیویی از پنج گل برتر اشکان دژاگه با پیراهن این تیم را منتشر کرد تا نشان بدهد همچنان قدردان ستاره سابق ایرانی‌اش است.

اولین باشگاه اشکان به یادش بود / تبریک ولفسبورگ به دژاگه: تولدت مبارک اسطوره 2
اولین باشگاه اشکان به یادش بود / تبریک ولفسبورگ به دژاگه: تولدت مبارک اسطوره 3