دوشنبه 2 مهر 1403

اولین خودرویی که در بازار ایران وارد کانال میلیاردی‌ها شد! / اختلاف 12 میلیارد تومانی با قیمت جهانی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اولین خودرویی که در بازار ایران وارد کانال میلیاردی‌ها شد! / اختلاف 12 میلیارد تومانی با قیمت جهانی

مازراتی گرن‌توریسمو از جمله خودروهای ایتالیایی است که علاقه‌مندان به خودرو را به وجد آورد و تصور زیباتری را از برند مازراتی در ذهن همگان ایجاد کرد.

امیرمسعود عابدین_ گرن‌توریسمو خودروی ایتالیایی جذابی است که خوشبختانه ما ایرانیان حداقل توانستیم آن را به تعداد نسبتا زیادی در خیابان‌های ایران ببینیم. این خودرو که از سال 2007 تا 2019 تولید شد، در کلاس GT قرار می‌گرفت و به عنوان خودرویی موتور جلو - محور عقب شناخته می‌شد.

نسخه اسپرت این خودرو که پس از رونمایی در سال 2012 تا پایان تولید نسل اول آن در سال 2019 ساخته شد، امروزه به طور میانگین زیر 50 هزار دلار (معادل 3 میلیارد تومان) قیمت دارد. این در حالیست که قیمت این خودرو در بازار ایران چیزی فراتر از 15 میلیارد تومان تعیین می‌شود. مازراتی گرن‌توریسمو خودروی پرحاشیه‌ای در بازار ایران بود و توانست برای اولین‌بار، وارد کانال خودروهای میلیاردی شود.

نسخه پایه مازراتی GT با موتور 400 اسب بخاری معرفی شد، اما نسخه اسپرت آن با موتور 4.7 لیتری V8، 454 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتون‌متر گشتاور دارد. آن سبک ایتالیایی، لوکس بودن و موتوری که به شکل اصلاح شده در خودروهایی مانند فراری 458 هم قرار گرفته بود، باعث می‌شد که گرن‌توریسمو ارزش شگفت انگیزی داشته باشد.

322

کد خبر 1961598
اولین خودرویی که در بازار ایران وارد کانال میلیاردی‌ها شد! / اختلاف 12 میلیارد تومانی با قیمت جهانی 2