شنبه 9 تیر 1403

اوکراین، بدشانس ترین تیم تاریخ یورو لقب گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اوکراین، بدشانس ترین تیم تاریخ یورو لقب گرفت

پرونده گروه E یورو 2024 به عجیب‌ترین شکل ممکن و با برگزاری بازی‌های دور سوم مرحله گروهی به پایان رسید و هر چهار تیم 4 امتیازی شدند و در نهایت با توجه به تفاضل گل تیم‌ها، رومانی به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، بلژیک به عنوان تیم دوم حریف فرانسه در اولین دور مرحله حذفی شد و اسلواکی هم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم، صعود کرد.

اوکراین با وجود کسب چهار امتیاز از آمار یک شکست، یک پیروزی و یک تساوی، به دلیل تفاضل گل کمتر در انتهای جدول گروه قرار گرفت و از مسابقات حذف شد. نکته جالب این است که با وجود حذف اوکراین با چهار امتیاز، دو تیم ممکن است با سه امتیاز به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند؛ چرا که در حال حاضر، اسلوونی و مجارستان به عنوان دو تیم از چهار تیم برتر سوم گروه‌ها، با سه امتیاز از سه بازی خود به مرحله حذفی صعود خواهند کرد.

این سناریو ممکن است بعد از بازی‌های پایانی گروه F تغییر کند، اما حداقل یک تیم با سه امتیاز در بین چهار تیم برتر سوم خواهد بود.

برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، امتیاز همه تیم‌های یک گروه برابر شد. اوکراین هم به اولین تیم تاریخ تبدیل شد که با 4 امتیاز در رده آخر گروه خود قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال