پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اگر مایکل جردن را دوست داری ازش یاد بگیر / مکالمه عجیب و منشوری انریکه و امباپه!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اگر مایکل جردن را دوست داری ازش یاد بگیر / مکالمه عجیب و منشوری انریکه و امباپه!

مستند جدید لوئیس انریکه به‌شدت مورد توجه قرار گرفته، به خصوص مکالمه عجیب او با کیلیان امباپه که در این فیلم دیده می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، قسمت دوم مستند لوئیس انریکه که از طرف شبکه مویستار در اسپانیا پخش شده خبرساز شده است. به خصوص به خاطر مکالمه این سرمربی اسپانیایی با کیلیان امباپه، زمانی که امباپه در پاری سن ژرمن بازیکن او بود.

در این بخش از مستند به زمانی برمی‌گردیم که در فصل گذشته پاری سن ژرمن قرار بود در بازی برگشت مقابل بارسلونا به میدان برود. جالب اینکه این قسمت از مستند انریکه هنوز رسما پخش نشده و تنها تیزر آن توسط مویستار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این تیزر لوئیس انریکه در حالی دیده می‌شود که مشغول گفتگو با کیلیان امباپه است تا او را برای بازی مقابل بارسلونا آماده کند. امباپه ساکت روی صندلی‌هایی نشسته که مقابل یک پرده بزرگ قرار دارد و انریکه جلوی او ایستاده و صحبت می‌کند. مشخص است که انریکه روی این پرده آنالیز خود از بارسلونا را برای امباپه توضیح داده است.

انریکه بعد از توضیحات فنی درباره نوع فوتبال بارسلونا سعی می‌کند امباپه را از نظر روحی شارژ کرده و احساسات خود را تحت تاثیر قرار دهد. انریکه با شور و شوق زیاد برای امباپه یکی از اسطوره‌های تاریخ ورزش را مثال می‌زند: مایکل جوردن.

سرمربی پاری سن ژرمن گفت که از او انتظار دارد مثل مایکل جردن نقش رهبری را در تیم بازی کند. البته انریکه به بازیکنش یادآور شد که جردن برای رسیدن به آن جایگاه چه ایثار و از خودگذشتگی‌هایی کرده است.

انریکه به امباپه گفت زمانی که به هر دلیل نتوانست با گل زدن به تیمش کمک کند بی‌خیال نشده و با برگشتن در کارهای دفاعی مشارکت کند. آنچه این بخش از مستند را مورد توجه قرار داده نوع صحبت انریکه و کلماتی است که او به کار می‌برد. انریکه با استفاده از کلماتی که مویستار مجبور بود حذف‌شان کرده و روی آنها بوق بگذارد گفت: "دیدم نوشته‌اند که از مایکل جردن خوشت می‌آید کیلیان. می‌خواهی مثل او باشی؟ اگر نمی‌دانی بدان که جردن رهبر بود، او... هم‌تیمی‌هایش را می‌چسبید و نمی‌گذاشت هر کاری خواستند بکنند. جردن فقط به فکر این نبود که من باید فقط حمله کنم. او مثل... برمی‌گشت و در دفاع به تیم کمک می کرد. تو باید برای بقیه الگو باشی. تو پدیده‌ای کیلیان. تو یک بازیکن درجه‌یک در کلاس جهانی هستی. من در این شک ندارم. حالا برو و به چیزهایی که گفتم فکر کن."

اگر مایکل جردن را دوست داری ازش یاد بگیر / مکالمه عجیب و منشوری انریکه و امباپه! 2
اگر مایکل جردن را دوست داری ازش یاد بگیر / مکالمه عجیب و منشوری انریکه و امباپه! 3