دوشنبه 7 آبان 1403

ایجاد اشتغال برای 2 هزار زندانی لرستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ایجاد اشتغال برای 2 هزار زندانی لرستان

کشوری گفت: تعداد باجه های دادرسی الکترونیک در زندان های لرستان از 9 باجه به 16 باجه افزایش داشته که هم اکنون 80 درصد دادرسی های انجام شده در زندان های لرستان به صورت الکترونیکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید کشوری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک‌، با اشاره به عملکرد سازمان زندان های استان طی یک سال گذشته، اظهار داشت: از تعداد کل زندانیان تعداد 386 زندانی در کارگاههای اشتغال، 679 زندانی در اشتغال اعزام به کار و تعداد هزار و 15 زندانی در اشتغال نشسته فعالیت دارند که در این راستا مبلغ 53 میلیارد و 600 میلیون ریال به زندانیان دستمزد پرداخت شده است.

وی افزود: در زمینه پروژه های عمرانی نیز 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تصفیه خانه زندان مرکزی خرم آباد، 20 میلیارد ریال برای تجهیز آشپزخانه های زندان های لرستان، 15 میلیارد ریال برای تجهیز نانوایی ها و پنج میلیارد ریال برای تعمیر اساسی موتورخانه ها و تامین آب گرم زندان های لرستان هزینه شده است.

کشوری تصریح کرد: همچنین در مدت یکساله گذشته تعداد باجه های دادرسی الکترونیک در زندان های لرستان از 9 باجه به 16 باجه افزایش داشته که هم اکنون 80 درصد دادرسی های انجام شده در زندان های لرستان به صورت الکترونیکی است.

مدیرکل زندان های لرستان عنوان کرد: طی یک سال گذشته 77 هزارو 34 مورد دادرسی الکترونیک در زندان های لرستان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 104 درصد افزایش داشته است و 347 دستگاه دوربین مدار بسته در زندان ها نصب شده است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری با محوریت آزادی زندانیان بدهکار مالی، افزود: با همکاری خیرین و ستاد دیه طی سال گذشته 523 نفر زندانی بدکار مالی با مبلغ 235 میلیارد و 272 میلیون ریال از زندان آزاد شده اند.

کشوری تصریح کرد: در راستای توزیع بسته های معیشتی بین خانواده زندانیان تعداد دو هزار و 146 بسته معیشتی، 654 مورد البسه و 461 مورد لوازم التحریر بین خانواده زندانیان توزیع شده است و برای رفع مشکلات با 133 خانواده زندانیان دیدار انجام شده است.

انتهای پیام /