یک‌شنبه 15 مهر 1403

ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: آیین‌نامه ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود: در این آیین‌نامه که در 40 بند تنظیم شده است، پارک فناوری پردیس با ارتقای کالبدی و قانونی در افق 1408 به یکی از بزرگترین مناطق فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.

دهقانی گفت: در این آیین‌نامه تسهیلات گوناگونی در حوزه قوانین، ایجاد معافیت های قانونی، سرمایه‌گذاری خارجی و امکانات بین‌المللی در نظر گرفته شده است تا این پارک یکی از 10 پایگاه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه بدل گردد.

معاون علمی رییس جمهور گفت: برنامه‌ریزی ایجاد شهرک مسکونی نخبگانی در 300 هکتار و توسعه پارک برای حضور 2500 شرکت فناور و دانش‌بنیان در این آیین‌نامه در نظر گرفته شده است. از سویی برنامه‌ریزی برای حضور نخبگان ایرانی غیرمقیم و استفاده از تجربیات آنان در نظر گرفته شده است.

وی حضور حداقل 50 شرکت غیرایرانی مرتبط با فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را از اهداف ایجاد این منطقه برشمرد و گفت: برنامه داریم تا اشغال در پارک فناوری پردیس با ارتقای صورت گرفته به بیش از 50 هزار نفر برسد.

مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد

دهقانی در پایان ایجاد 10 مرکز آفرینش ملی فناوری را تکلیف برنامه هفتم توسعه برشمرد و گفت: دو مرکز ملی کوانتوم و زیست مهندسی طی 2 ماه آینده افتتاح خواهد شد.