پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ایران - ازبکستان: چالش تمرکز برای نبرد صدرنشینی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایران - ازبکستان: چالش تمرکز برای نبرد صدرنشینی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در تاشکند نبرد صدرنشینی گروه A مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا را برگزار می‌کنند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در چارچوب دیداری از گروه A مرحله سوم انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا از ساعت 17:30 امروز (پنجشنبه 19 مهر) به مصاف هم می‌روند. ورزشگاه بنیادکار تاشکند میزبان مسابقه 2 تیم 6 امتیازی گروه A خواهد بود و میزبان به واسطه گل زده بیشتر صدرنشین است. در چنین شرایطی دوئل تیم، نبرد صدرنشینی است.

قلعه‌نویی: از هر نظر آماده بازی با ازبکستانیم / کشور ما امن است

شرایط تیم ملی ایران:

بازیکنان تیم ملی بعد از فرود در کشور ازبکستان، متوجه خبر لغو میزبانی کشور در بازی ایران - قطر و انتقال آن به کشور ثالث شدند. این مسئله بخشی از تمرکز آنها را به خود اختصاص داده است. قلعه‌نویی روی مهارت زوج سردار آزمون - مهدی طارمی برای گلزنی حساب ویژه‌ای باز کرده؛ ولی سرمربی تیم ملی تاکید دارد شاگردانش باید از موقعیت‌های گلزنی خود بهتر بهره بگیرند. در کنار مسائل جاری، علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی 2 دروازه‌بان ملی‌پوش ایران در آستانه این مسابقه به واسطه اظهارنظرهای‌شان، چالش‌هایی با سرخابی‌ها داشتند. بنابراین مشکل حفظ تمرکز برای کادر فنی از نان شب واجب‌تر است. تیم ملی کشورمان در حالی گام به این مسابقه می‌گذارد که 2 دیدار قبلی برابر امارات و قزاقستان را با نتیجه یک بر صفر پشت سر گذاشته است.

شرایط ازبکستان:

ازبکستان در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری و عملکرد خوبی در سطح فوتبال پایه داشته به همین دلیل آنها برای پست‌های مختلف چند گزینه در دسترس دارند. اگر چه به صورت تاریخی سبک بازی ازبک‌ها فیزیکی و درگیرانه بوده؛ اما در سال‌های اخیر برخی بازیکنان تکنیکی همچون ارونوف هم در ترکیب آنها دیده شده که قابلیت کار فردی دارند. ازبکستانی‌ها به واسطه تعدد بازی‌ها و حضور لژیونرهایشان در فوتبال ایران، شناخت مناسبی از فوتبال ایران دارند. سرچکو کاتانتس به دلیل بیماری در این دیدار کنار تیمش حضور ندارد اما از راه دور تیمش را چینش و هدایت می‌کند.

تقابل‌های مستقیم

در 5 بازی اخیری که 2 تیم به مصاف هم رفتند تیم ملی ایران با 3 پیروزی دست بالا را دارد و 2 مرتبه کار با تساوی به پایان رسیده است. در 2 بازی قبلی ایران - ازبکستان به مساوی رضایت دادند.

شان ایوانس استرالیایی به همراه دو هموطن خود جورج لاکریندیس و اوون گولدریک قاضی این دیدار خواهند بود. داور چهارم و داوران VAR نیز از استرالیا خواهند بود.