جمعه 30 شهریور 1403

ایران با پیروزی 9 گله مقابل گواتمالا صعود کرد / زهردار در حمله، متزلزل در دفاع

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
ایران با پیروزی 9 گله مقابل گواتمالا صعود کرد / زهردار در حمله، متزلزل در دفاع

دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و گواتمالا در رقابت های جام جهانی 2024 ازبکستان با برتری ایران به پایان رسید.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی 2024 ازبکستان امروز پنجشنبه 29 شهریور از ساعت 16 به مصاف تیم ملی گواتمالا رفت که این دیدار با نتیجه 9 بر 4 به سود ایران به پایان رسید.

لیست نفرات تیم ملی ایران

باقر محمدی، سعید مؤمنی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، امیرحسین داودی، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد، سجاد یوسف‌خواه، حسین طیبی، سعید احمدعباسی و بهروز عظیمی 14 بازیکن وحید شمسایی در این مسابقه بودند.

نیمه اول

شاگردان وحید شمسایی که در دیدار اول با نتیجه 7 بر یک از سد ونزوئلا عبور کرده بودند در این مسابقه هم کار را تهاجمی آغاز کردند و تلاش کردند زود به گل اول برسند و در دقیقه 2 سالار آقاپور فرصت داشت دروازه حریف را باز کند اما ضربه او به تیر دروازه اصابت کرد.

اما در شرایطی که تمرکز تیم ملی ایران روی کارهای تهاجمی بود در دقیقه 6 گواتمالا از غفلت مدافعان استفاده کرد و با یک حمله سریع گل اول را وارد دروازه ایران کرد.

اما شادی تیم گواتمالا چند ثانیه بیشتر دوام نداشت و سعید احمدعباسی بلافاصله گل تساوی را برای ایران به ثمر رساند.

در دقیقه 9 سعید احمد عباسی فرصت خوبی برای گل دوم داشت اما شوت او به تیر دروازه اصابت کرد.

در این نیمه تیم گواتمالا که برای مقابله با تکنیک فردی بازیکنان ایران دچار دردسر شده بود مرتکب خطاهای زیادی شد و در حالی که تنها 10 دقیقه از زمان بازی سپری شده محدودیت خطایی این تیم به پایان رسید.

در دقیقه 12 کار ترکیبی بازیکنان ایران موجب شد توپ در پشت محوطه جریمه به سالار آقاپور برسد و او هم با یک شوت دقیق، گل دوم ایران را به ثمر رساند.

پس این گل، ملی پوشان ایران نظم تیمی خود را پیدا کردند و با انجام پرس از جلو، موجب شدند بازیکنان گواتمالا نتوانند مالکیت توپ را بیش از چند ثانیه نگه دارند و اگر با دقت بیشتری ضربات نهایی را می زدند و اگر واکنش های دورازه بان گواتمالا نبود تعداد گل ها افزایش پیدا می کرد.

در دقیقه 14 این حسین طیبی بود که گل سوم ایران را با پاس مسلم اولادقباد به ثمر رساند.

در دقیقه 15 اما این تیم گواتمالا بود که برخلاف جریان بازی و باز هم از روی غفلت بازیکنان ایران، توانستند گل دوم را به ثمر برسانند.

در دقیقه 16تیم گواتمالا خطای ششم را مرتکب شد تا سعید احمدعباسی توپ را روی نقطه پنالتی دوم بکارد اما دروازه بان حریف مانع از ورود توپ به دروازه شد.

اما در حالی که چند ثانیه بیشتر به پایان نیمه اول باقی نمانده بود بی توجهی بازیکنان به خط دفاعی موجب دریافت گل سوم شد تا نیمه اول با تساوی 3 به 3 به پایان برسد.

چیزی که در نیمه اول بیش از هر چیز به چشم می آمد قدرت تهاجمی بالای تیم ملی ایران در خلق موقعیت گلزنی بود اما بی دقتی مهاجمان به نقطه ضعف تیم ملی تبدیل شده بود و از سوی دیگر هم غفلت از دفاع و ضعف در کارهای تدافعی موجب دریافت سه گل شد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم این مسابقه، تیم ملی ایران کار را همچون نیمه اول تهاجمی آغاز کرد اما بازیکنان تلاش کردند از اشتباهات نیمه اول بکاهند و همین مساله موجب شد در دقیقه 21 سالار آقاپور از روی پاسی که از روی نقطه کرنر به او رسید گل چهارم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 25 هم این بهروز عظیمی بود که با یک حرکت انفرادی و شوت تماشایی توانست گل پنجم ایران را هم به ثمر برساند.

در دقیقه 27 سعید احمدعباسی گل ششم ایران را هم به ثمر رساند.

در دقیقه 22 مهدی کریمی موفق شد ایران را به گل هفتم برساند.

حسین طیبی هم در دقیقه 27 زننده هشتمین گل تیم ملی ایران بود.

اما یک دقیقه بعد تیم گواتمالا موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند و چهارمین گل خود را به ثمر برساند.

در ثانیه های پایانی بازی هم در حالی که تیم گواتمالا جلو کشیده بود سعید احمدعباسی گل نهم ایران را به ثمر رساند تا این دیدار در نهایت با برتری 9 بر 4 به سود ایران به پایان برسد.

ایران با پیروزی 9 گله مقابل گواتمالا صعود کرد / زهردار در حمله، متزلزل در دفاع 2
ایران با پیروزی 9 گله مقابل گواتمالا صعود کرد / زهردار در حمله، متزلزل در دفاع 3
ایران با پیروزی 9 گله مقابل گواتمالا صعود کرد / زهردار در حمله، متزلزل در دفاع 4