پنج‌شنبه 14 تیر 1403

ایران _ قزاقستان؛ آزمون بزرگ مردان شمسایی؛/ مهم‌ترین جدال تدرارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ایران _ قزاقستان؛ آزمون بزرگ مردان شمسایی؛/ مهم‌ترین جدال تدرارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی

تیم ملی فوتسال ایران پیش از جام جهانی 2024 ازبکستان در دو دیدار دوستانه بزرگ به مصاف تیم ملی قزاقستان خواهد رفت که مهم‌ترین محک برای مردان شمسایی محسوب می‌شود

به گزارش ورزش سه، فدراسیون فوتبال قزاقستان 16 خرداد با ارسال نامه‌ای از تیم ملی فوتسال ایران جهت دو دیدار دوستانه در آلماتی دعوت کرده بود و فدراسیون فوتبال ایران نیز بالاخره روز گذشته به درخواست آن‌ها چراغ سبز نشان داد. به همین منظور، مردان شمسایی در روزهای 9 و 11 شهریور ماه به مصاف تیم ملی قزاقستان خواهند رفت و در رویارویی با غول جدید فوتسال دنیا محک بزرگی پیش‌روی آن هاست تا مشخص شود از چه آمادگی برای حضور در جام جهانی فوتسال ازبکستان برخوردارند.

تیم ملی فوتسال قزاقستان که در سالیان اخیر با ورود بازیکنان برزیلی پیشرفت شگرفی داشته است و یکی از قدرت‌های بزرگ فوتسال در اروپا و جهان شناخته می‌شود، در جام جهانی 2021 برای نخستین بار در تاریخ خود برابر تیم ملی با نتیجه سه بر دو به پیروزی دست یافت و تبدیل به یکی از رقیبان سنتی ایران شد.

تیم‌های ملی ایران در هفت تقابل گذشته برابر قزاقستان به پنج پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده و در مهم‌ترین مسابقه در جام جهانی 2021 متحمل به شکست شد و منجر به حذف از جام جهانی گردید.

نتایج گذشته تیم‌های ملی ایران و قزاقستان به شکل زیر است؛ ایران 14 _ 2 قزاقستان  ایران 7 _ 4 قزاقستان  ایران 4 _ 1 قزاقستان  ایران 3 _ 3 قزاقستان  ایران 2 _ 1 قزاقستان ایران 2 _ 1 قزاقستان ایران 2 _ 3 قزاقستان

تیم ملی فوتسال ایران 7 شهریور به آلماتی پرواز خواهند داشت و با یک جلسه تمرین، برای دو مسابقه دوستانه آماده می‌شوند. لازم به ذکر است، شاگردان شمسایی پیش از جام جهانی دو دیدار تدارکاتی دیگر را در ایران برابر کرواسی انجام می‌دهند و سرانجام وارد آوردگاه بزرگ جهان در ازبکستان خواهند شد.

ایران _ قزاقستان؛ آزمون بزرگ مردان شمسایی؛/ مهم‌ترین جدال تدرارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی 2