یک‌شنبه 6 آبان 1403

اینیاکی پنیا به آرزوی چندین و چند ساله رسید / کریسمس واقعی فقط برای این دروازه‌بان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اینیاکی پنیا به آرزوی چندین و چند ساله رسید / کریسمس واقعی فقط برای این دروازه‌بان!

ایناکی پنیا با خوش‌شانسی به شماره یک بارسلونا تبدیل شد ولی خیلی زود جایگاهش را تثبیت کرد تا بهترین کریسمس عمرش را پشت سر بگذارد.

به گزارش "ورزش سه"، ایناکی پنیا بدون شک بهترین کریسمس عمرش را پشت سر می‌گذارد. او سالها برای تبدیل شدن به شماره یک بارسا جنگید ولی با مانعی بزرگ روبرو بود: مارک آندره تراشتگن. اما مصدومیت دروازه‌بان آلمانی در اواسط نوامبر درها را برای قرار گرفتن پنیا در دروازه باز کرد.

اما پنیا این روزهای عالی را تنها مدیون شانس نیست. او با ورود به میدان عملکردی خوب داشت و حالا جایگاهش را در چارچوب دروازه بارسا تثبیت کرده است. تا جایی که ژاوی چند روز پیش گفت بارسا به فکر خرید دروازه‌بان در ژانویه نیست چون به اینیاکی پنیا اعتماد کامل دارد.

اینیاکی پنیا این فرصت را دودستی چسبیده است. با اینکه او در چند بازی نتوانست مانع از باخت بارسا شود ولی سیوهای درخشانش او را به دروازه‌بانی محبوب بین هواداران تبدیل کرده است.

او تا همینجا یعنی شروع تعطیلات کریسمس تعداد بازی‌هایی برای بارسا داشته که پیش از این برایش سابقه نداشت. پنیا تا اینجا 5 بار در لالیگا و 2 بار در چمپیونزلیگ به میدان رفته و این در حالی است که او فصل گذشته در کل فصل تنها 5 بار درون دروازه ایستاده بود. حتی او سال گذشته در حالی وارد تعطیلات کریسمس شد که در نیم‌فصل اول تنها یک بازی برای تیمش انجام داده بود.

دو سال پیش اینیاکی پنیا که از تبدیل شدن به دروازه‌بان فیکس بارسا ناامید شده بود چمدانش را بست و قرضی به گالاتاسرای پیوست. اما حضور در استانبول به هیچ وجه به او کمک نکرد تا پنیا دوباره به نیمکت‌نشین تراشتگن تبدیل شود. او نشان داده که قدر فرصتی که برایش پیش آمده را به خوبی می‌داند.

اینیاکی پنیا به آرزوی چندین و چند ساله رسید / کریسمس واقعی فقط برای این دروازه‌بان! 2