دوشنبه 2 مهر 1403

این اظهارات توهین‌آمیز است؛/ شکایت فدراسیون ایران علیه مربی اسپانیایی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این اظهارات توهین‌آمیز است؛/ شکایت فدراسیون ایران علیه مربی اسپانیایی

فدراسیون فوتبال ایران از سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند شکایت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، میگل رودریگو که هدایت تیم ملی فوتسال تایلند را برعهده دارد و توانستند به‌عنوان نخستین تیم در جام جهانی 2024 به مرحله حذفی راه پیدا کنند، شب گذشته به انتقاد شدید از شکل بازی تیم‌های ایران و فرانسه پرداخت و اظهارات تندی مطرح کرد که حالا واکنش فدراسیون فوتبال ایران را به دنبال داشته است.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال تایلند در اظهاراتی عجیب عنوان کرده بود «همه مسؤولان فدراسیون‌های ایران و فرانسه که امروز در مقابل من در جایگاه بودند و بازیکنان هر دو تیم که در زمین بودند، ورزش من را بی‌حرمت کردند. در طول عمرتان دیگر نباید پای‌تان را در سالن فوتسال بگذارید. شما نماینده همه چیزهایی هستید که برخلاف بازی جوانمردانه و ارزش‌های یک ورزشکار سطح جهانی است. وقتی دوباره سرود ملی کشورتان را می‌شنوید صورت‌تان باید از شرم سرخ شود! شما نفرت انگیز هستید و احترام من را به عنوان همکار و ورزشکار از دست دادید.»

اکنون فدراسیون فوتبال نسبت به این اظهارات توهین آمیز رودریگو واکنش نشان داده و تاکید کرده پاسخ با واکنش قاطع بخش حقوقی و بین‌الملل فدراسیون همراه شده است.

فدراسیون فوتبال ایران این ادبیات را مطابق بند 11 آیین‌نامه انضباطی FIFA حاوی مصادیق توهین‌آمیز دانسته و شکایت حقوقی خود را به این دو نهاد رسمی تقدیم کرد.

این سخنان در حالی عنوان شد که تیم ملی فوتسال ایران حتی با کسب یک تساوی صدرنشین گروه F می‌شد، اما در یک بازی یک‌طرفه موفق شد با نتیجه 4 بر یک مقابل فرانسه به پیروزی برسد و با کسب 9 امتیاز به دور حذفی راه پیدا کند.