چهارشنبه 4 مهر 1403

این بارسلونا بود که امباپه را نخواست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این بارسلونا بود که امباپه را نخواست

یک ایجنت سابق ادعا کرد که کیلیان امباپه می‌توانست در سال 2017 راهی بارسا شود اما این باشگاه از خرید او امتناع کرد.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در سال 2017، پاری‌سن‌ژرمن در انتقال معروف 222 میلیون یورویی نیمار را از چنگ بارسلونا خارج کرد، مدیریت آن زمان باشگاه بارسلونا سریعا وارد عمل شد تا جای خالی این بازیکن برزیلی را با استفاده از پول پرداختی پی اس جی پر کند. یکی از گزینه‌های اصلی مدنظر بارسلونا، کیلیان امباپه فرانسوی بود. اما این انتقال هرگز انجام نشد.

جوزپ ماریا مینگلا، ایجنت سابق، گفته که امباپه در آن زمان به بارسلونا پیشنهاد شد و حتی پدر امباپه نیز گفته بود که او از بازی در کنار لیونل مسی خوشحال خواهد شد.

چرا بارسلونا امباپه را به خدمت نگرفت؟

مینگلا در این باره در ستون هفتگی خود در موندو دپورتیوو نوشت: "بارسلونا متوجه شد که موناکو آماده فروش امباپه است. آن‌ها بسیار مشتاق بودند که بعد از دست رفتن نیمار، این بازیکن به عنوان جانشین او به نوکمپ بیاید. اما در نهایت آنها مسیری را رفتند که رائول سانیهی، مدیر فوتبال باشگاه، در نظر گرفت. سانیهی به من گفت دمبله از امباپه بهتر است."

حقیقت این است که روبرت فرناندز، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، آن زمان زیر فشار بسیار زیادی برای جایگزینی نیمار بود. او در آن زمان در نظر گرفت که تیم به یک وینگر تخصصی نیاز دارد. بازیکنی پویا که توانایی بازی در هر دو طرف خط حمله را نیز داشته باشد.

به همین دلیل او ترجیح داد که عثمان دمبله، ستاره جوان آن روزهای دورتموند را به خدمت بگیرد. بازیکنی که به نظر می‌رسید آینده درخشانی در بارسلونا خواهد داشت.

مشکل بارسلونا در نخریدن امباپه پول نبود، زیرا آن‌ها در آن زمان چک 222 میلیون یورویی پاریس را در دست داشتند ولی در نهایت بارسا تصمیم گرفت بر روی عثمان دمبله قمار کند. امباپه آن روزها به شدت مایل به پیوستن به بارسلونا بود اما این باشگاه هرگز فکرش را نمی‌کرد که در حقیقت او بازیکنی باشد که تیمشان نیاز داشت.

این بارسلونا بود که امباپه را نخواست 2
این بارسلونا بود که امباپه را نخواست 3