یک‌شنبه 1 مهر 1403

این مربی نمی خواهد قهرمان سری آ شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این مربی نمی خواهد قهرمان سری آ شود

مکس آلگری در کنفرانس خبری پیش از بازی یوونتوس با ساسولو بار دیگر سعی کرد فشارها را از تیم جوانش بردارد و تاکید کرد که هدف تیمش فقط حضور در چهار تیم صدر جدول و رسیدن به چمپیونزلیگ است.

به گزارش "ورزش سه"، بیانکونری ها در هفته های ابتدایی فصل جدید تاثیرگذار بوده اند و با سه برد و یک تساوی به رتبه دوم جدول لیگ برتر صعود کرده اند و دو امتیاز کمتر از اینتر صدرنشین هستند. بدون شرکت در مسابقات اروپایی در این فصل، بسیاری بر این باورند که یوونتوس شانس زیادی برای بردن اسکودتو را دارد، حتی اگر نراتزوری در حال حاضر از آنها جلوتر باشد. آلگری در کنفرانس مطبوعاتی امروز ابتدا درباره نگرش خود با تیم صحبت کرد:"در این لحظه ما باید تمرکز خود را افزایش دهیم زیرا توهمات زیادی در اطراف تیم وجود دارد. ما فردا فقط در پنجمین بازی فصل با ساسولو دیدار می کنیم. در سال های اخیر بازی با آنها همیشه بازی های پیچیده ای بوده اند. فردا ما یک محیط دشوار با یک تیم سخت کوش بازی خواهیم کرد. ما باید یک بازی با تکنیک عالی انجام دهیم." او در مورد شرایط فدریکو کیه‌زا و دوشان ولاهوویچ صحبت کرد: "آنها جداگانه تمرین کردند، ولاهوویچ کمی کمردرد داشت در حالی که فدریکو از کشیدگی رنج می برد. هردوی آنها برای بازی در اختیار ما هستند."

از سرمربی یوونتوس در مورد عدم حضور در اروپا و اینکه آیا این ارزش پنج یا شش امتیاز در رقابت قهرمانی را دارد، سوال شد: "من نمی دانم چه مزیت یا ضرری خواهد داشت. بستگی به دیدگاه شما دارد. باید فکر کنید که یووه باید سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. ما باید متعهد شویم. ما باید به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم، این کار آسانی نخواهد بود. اینتر، میلان و ناپولی بالاتر از ما هستند. گام به گام، با تعادل، بدون نوسانات خلقی پیش می رویم." آلگری در مورد مسیر پروژه یوونتوس صحبت کرد:" اگر به هدف برسیم، مسیر درست خواهد بود. در غیر این صورت، اگر به جمع چهار تیم برتر نرسیم، به عنوان هدف، کارمان خوب نبوده است. از آنجایی که ما تیمی با تجربه کمتر هستیم، باید سخت کار کنیم. دیدارهای سختتری خواهند رسید که باز هم باید آنها را ببریم." او در مورد فشارهایی که روی فابیو میرتی و نیکولو فاجولی وارد شده است، اظهار نظر کرد: "مسئولیت بر عهده همه است، کم و بیش حتی برای جوانها. با اینکه بعضی چیزها واقعا به سن بستگی دارد، ولی باید در یوونتوس سریع رشد کنید. میرتی، فاجولی، آندره آ کامبیاسو، ساموئل ایلینگ و فدریکو گاتی در حال رشد هستند، ما به نتایج عملکرد آنها نیاز داریم." از آلگری در مورد تصمیمات تاکتیکی اخیرش و اینکه آیا سیستم جدیدی طراحی کرده است، سوال شد: "همانطور که چندین بار گفته ام، بحث ترکیب تیم است. ما مطمئناً تجربه را از دست داده ایم اما مطمئناً در شور و هیجان و پویایی همه بازیکنان دستاوردهایی داشته ایم. ما باید خوشحال باشیم، در این مسیر کار کنیم. دانستن اینکه ما باید بیشتر از بقیه بدویم و سریعتر پیش برویم. به دنبال نتایجی باشیم که باعث شود تیم اعتماد به نفس پیدا کند و به هدف که رسیدن به چهار تیم برتر است دست یابد. به همین دلیل است که این همه سرخوشی، شور و شوق در اطراف تیم برای قهرمانی نباید وجود داشته باشد، در غیر این صورت به خودمان آسیب خواهیم رساند. ما باید خیلی آرام بمانیم. بیایید به فردا بیاندیشیم، مقابله با آن به بهترین شکل پیچیده و دشوار است. مثبت بودن بیش از حد انرژی را کاهش می دهد."

این مربی نمی خواهد قهرمان سری آ شود 2