دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

این پسر معرکه است برایش نگرانم / هشدار بنیتس به ژابی: اسیر شبکه‌های اجتماعی نشو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این پسر معرکه است برایش نگرانم / هشدار بنیتس به ژابی: اسیر شبکه‌های اجتماعی نشو!

رافا بنیتس، مربی افسانه‌ای لیورپول و خالق معجزه استانبول، با ستایش از توانایی مربی‌گری ژابی آلونسو به او در مورد پذیرش هدایت این تیم هشدار داد.

به گزارش "ورزش سه"، از زمان اعلام خداحافظی یورگن کلوپ با لیورپول، قرمزهای آنفیلد می‌دانند که فصل آینده باید به نیمکتی بدون یورگن کلوپ عادت کنند. از همان لحظه اول یک نام به عنوان جانشین ایده‌آل کلوپ مطرح شده است: ژابی آلونسو.

ژابی سابقه بازی کردن در لیورپول زیر نظر رافا بنیتس را دارد و این مربی افسانه‌ای قرمزها، کسی که معمار معجزه استانبول در سال 2005 بود، امروز کیفیت مربی‌گری شاگرد سابقش را ستایش کرد و البته به او درباره نشستن روی نیمکت لیورپول هشدار داد.

بنیتس در این باره گفت:" ژابی به عنوان بازیکن باهوش و تحلیل‌گر بود. وقتی چیزها را به بعضی بازیکنان توضیح می‌دهید باید چند بار تکرار کنید ولی ژابی خیلی سریع یاد می‌گرفت".

رافا با یادآوری دیدار با یوونتوس در یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگی که به فینال استانبول منجر شد گفت:" یوونتوس زلاتان و دل‌پیرو را در خط حمله داشت و ندود هم بین خطوط را پر می‌کرد. ما باید با سه دفاع وسط بازی می‌کردیم و من سیستم را به 5-3-3-‌1 تغییر دادم. گفتم ژابی تو باید در مرکز بمانی و حرکت نکنی. گفتم نونیز و وارناک حرکت می‌کنند ولی تو سر جای خودت می‌مانی. وظیفه‌ات محافظت از دفاع وسطها مقابل حرکات ندود است. ما از نظر تاکتیکی درست کار کردیم ولی کلید موفقیت‌مان این بود که ژابی بتواند نقش جدیدش به عنوان هافبک دفاعی را عالی بازی کند. کاری که به بهترین شکل ممکن انجام داد".

بنیتس درباره شایعات نشستن ژابی روی نیمکت لیورپول گفت:" ژابی آلونسو اسم بزرگی است. یک پسر خوب و باهوش که الان در تیمش عالی کار می‌کند. من می‌فهمم چرا اسم او به لیورپول لینک شده ولی تصور کنید استیون جرارد همین حالا مربی یک تیم اروپایی بود و خوب کار می‌کرد. در این صورت همه می‌گفتند جرارد باید بیاید. اینها تاثیر شبکه‌های اجتماعی است که باعث می‌شود همه چیز خیلی سریع اتفاق بیفتد و کسی تصویر بزرگتر را نبیند".

این پسر معرکه است برایش نگرانم / هشدار بنیتس به ژابی: اسیر شبکه‌های اجتماعی نشو! 2
این پسر معرکه است برایش نگرانم / هشدار بنیتس به ژابی: اسیر شبکه‌های اجتماعی نشو! 3