شنبه 31 شهریور 1403

باخت به فارست کاملا فراموش شد / لیورپول 3-0 بورنموث: چه تیمی آرنه، شبیه به اوج کلوپ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باخت به فارست کاملا فراموش شد / لیورپول 3-0 بورنموث: چه تیمی آرنه، شبیه به اوج کلوپ

لیورپول در هفته پنجم لیگ برتر در آنفیلد موفق شد بورنموث را 3-0 شکست بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه پیروزی سه‌شنبه شب لیورپول در میلان باعث شده بود هواداران باخت هفته گذشته مقابل ناتینگهام فارست را به فراموشی بسپارند ولی آنها منتظر بازگشت تیم به لیگ برتر و دیدار امروز مقابل بورنموث بودند. شاگردان اشلوت با ارائه یک بازی تماشایی با دو گل لوئیس دیاز و یک گل دیدنی از داروین نونیز 3-0 پیروز شدند تا با یک بازی بیشتر نسبت به سیتی به صدر جدول بروند.

ویدئو: 353646

کپا آریسا بالاگا که امسال تابستان از رئال مادرید به بورنموث پیوست در شروع بازی بارها جانانه مقابل لیورپولی‌ها ایستادگی کرد و سه مهار درخشان او مانع از رسیدن شاگردان اشلوت به گل شد. اما بعد از این درخشش‌ها او با یک اشتباه در خروج از دروازه باعث شد قفل بازی برای لیورپول باز شود و در ادامه دو بار دیگر توپ از خط دروازه کپا گذشت. کپا بازی را عالی شروع کرد و تنها بعد از هفت دقیقه با واکنشی عالی مانع باز شدن دروازه تیمش شد. شوت سهمگین لوئیس دیاز را دروازه‌بان اسپانیایی با یک دست از بالای تیر افقی به بیرون فرستاد. شش دقیقه بعد باز هم یک پاس عمقی خطرناک این بار محمد صلاح را در موقعیت گلزنی قرار دارد. شوت پای چپ ناگهانی ستاره مصری را این بار کپا با شیرجه و باز هم با یک دست راهی کرنر کرد تا دبل‌سیوی استثنایی در شروع مسابقه داشته باشد.

درخشش کپا همچنان ادامه داشت. لوئیس دیاز که در این نیمه کابوس بورنموث شده بود با حرکات تکنیکی خودش را به یک‌قدمی دروازه رساند. شوت او را کپا با نشستن روی زمین و دراز کردن پایش باز هم به کرنر فرستاد تا نشان بدهد عبور از او برای لیورپولی‌ها به این راحتی‌ها نیست.

عجیب اینکه چهار دقیقه بعد، کپا بعد از این سه واکنش درخشان اشتباه بدی داشت و باعث شد گلزنی لیورپولی‌ها آغاز شود. پاس بلند کوناته از قلب خط دفاع لیورپول نزدیک به محوطه جریمه بورنموث به لوئیس دیاز رسید. کپا با اشتباه محاسبه وحشتناک، خروجی اشتباه داشت. دیاز از این اشتباه بهترین استفاده را کرد و دروازه عملا خالی مانده بورنموث را با یک ضربه دقیق باز کرد.

چند دقیقه بعد دیاز برای دومین بار کپا را مغلوب کرد. او گل دوم خود را مدیون حرکت تماشایی الکساندر آرنولد بود. حرکت قطری تماشایی ترنت و پاس او دیاز را در سمت چپ محوطه با کپا در موقعیت تک به تک قرار داد تا او توپ را از بین پاهای دروازه‌بان اسپانیایی به گل دوم لیورپول تبدیل کند.

شروع طوفان لیورپول با لوئیس دیاز بود که دو بار دروازه حریف را باز کرد. اما در دقیقه 37 نوبت به بیدار شدن ستاره اروگوئه‌ای لیورپول، داروین نونیز بود. نونیز که در این فصل موفق به گلزنی نشده و انتقادها علیه او شدت گرفته بود، پاسخی درخشان به منتقدان خود داد و با یک شوت پای چپ درخشان یکی از زیباترین گل‌های این هفته را وارد دروازه بورنموث کرد.

ابراهیما کوناته از جلوی دروازه لیورپول پاس بلندی به سمت راست برای نونیز ارسال کرد. او با پرش و ضربه سری تماشایی به صلاح پاس داد و ستاره مصری با یک پاس تک‌ضرب رو به جلو نونیز را راه انداخت. داروین با قدم‌های بلند وارد محوطه جریمه شد، با پای راست توپ را روی پای چپش آورد و شوتی تماشایی به زاویه مخالف شلیک کرد. کپا آریسابالاگا هر چه بدنش را کشید نتوانست به این ضربه نزدیک بشود تا سومین گل لیورپول به نام داروین ثبت شود.

لیورپول در نیمه دوم هم تیم برتر میدان بود. در اواسط این نیمه حرکت ترکیبی مک‌آلیستر و جونز و پاس دقیق ستاره آرژانتینی، صلاح را در سمت راست صاحب توپ کرد. شوت او را کپا برگرداند. توپ روی خط به هویسن برخورد کرد و برگشت و نونیز می‌رفت این ریباند را وارد دروازه کند که توپ به سینه دفاع وسط بورنموث برخورد کرده و دروازه این تیم به شکلی عجیب نجات داده شد.

در آخرین دقایق مسابقه بورنموث می‌رفت دروازه لیورپول را باز کند تا نتیجه‌ای مشابه برد قرمزها در میلان اتفاق بیفتد. کرنر ارسالی کوک با ضربه عجیب سینسترا به سمت دروازه رفت. کلهر به لطف شلوغی محوطه جریمه دیر متوجه این توپ شد ولی در نهایت توپ به تیر افقی برخورد کرد تا دروازه لیورپول باز نشود.

در نهایت لیورپول موفق شد با نتیجه 3-0 بورنموث را در آنفیلد شکست بدهد. آرنه اشلوت از شروع لیگ برتر موفق شده ایپسویچ، برنتفورد، منچستریونایتد و بورنموث را شکست داده و مقابل ناتینگهام شکست خورده است.

باخت به فارست کاملا فراموش شد / لیورپول 3-0 بورنموث: چه تیمی آرنه، شبیه به اوج کلوپ 2
باخت به فارست کاملا فراموش شد / لیورپول 3-0 بورنموث: چه تیمی آرنه، شبیه به اوج کلوپ 3
باخت به فارست کاملا فراموش شد / لیورپول 3-0 بورنموث: چه تیمی آرنه، شبیه به اوج کلوپ 4